Pengacara dan personaliti televisyen, Fiza Frizzy tidak mengalami alahan di awal usia kehamilan.

Mendirikan rumah tangga dengan pemain bola sepak Kuantan FA, Fazli Zulkifli, wanita yang turut dikenali dengan nama Fiza Saad ini sedang hamil tiga bulan.

BACA: Bakal Bergelar Ibu, Fiza Frizzy Kini Hamil Sebulan

"Alhamdulillah, saya tidak mengalami sebarang alahan. Setakat ini, saya juga belum mengidam untuk menikmati mana-mana makanan.

"Namun begitu, suami saya yang mengalami alahan. Ketika bekerja sebagai pemain bola sepak, dia sudah tidak boleh bermain dalam satu perlawanan penuh selama 90 minit.

"Selepas 70 minit, suami saya sudah mula rasa pening kepala dan kadang-kadang dia yang muntah.

"Dari segi mengidam pula, kadang-kadang suami saya terbangun jam 3 pagi dan menyuruh saya masak kerana lapar. Dia mengidam mahu menikmati makan makanan yang ringkas seperti mi goreng di waktu tersebut.

"Sebagai isteri, saya turuti sahaja. Saya kasihan dengan suami yang mengalami perubahan, dalam masa yang sama saya bersyukur kerana tidak terkena alahan teruk seperti ibu hamil yang lain," katanya.

Going to emcee Habib Group Raya Carnival with @heymuazkoolfm ? . . ? @mimpi_kita . . ? Les Georgettes @pandora . . ⌚️ @icewatch_my . . ? @balenciaga . . ? @chark.old . . #habibrayacarnival #emcee #bukitkiaraequestrian

A post shared by Fiza Saad (@fizafrizzy) on


Tambah bekas penyampai radio im4U FM ini, perubahan badannya sudah mula kelihatan.

"Di fasa kandungan sekarang, 'baby bump' saya sudah mula kelihatan, tetapi berat badan saya tak naik. Ketika saya menjalankan pemeriksaan dengan doktor, saya mendapati kenaikan berat badan tidak konsisten.

"Kadang-kadang berat saya naik satu kilogram, selepas itu turun dua kilogram pula. Setakat ini, saya makan seperti biasa, lagi-lagi ketika musim perayaan ini," katanya ketika ditemui di Karnival Raya anjuran kumpulan Habib.

Bertindak selaku pengacara majlis bersama Muaz Mohamed, HABIB Group Raya Carnival merupakan sebuah acara khas untuk pengamal media yang menampilkan enam jenama yang bernaung bawah kumpulan Habib iaitu Pandora, Ice Watch, Hearts on Fire, Stephen Webster, Les Georgettes by Altesse dan Habib Jewel sendiri.

Dianjurkan di Bukit Kiara Equestarian & Country Resort pada 28 Jun lalu, karnival ini menghimpunkan pelbagai acara, antaranya ialah pengalaman menaiki belon udara panas, menaiki kuda dan banyak lagi permainan menarik lain.

We were greeted with a beautiful sunset while @dianadanielleb goes for a ride on our hot air balloon, and the fun doesn't stop there as we have paint by light to capture memorable moments at HABIB Group Raya Carnival! #HabibGroup #HabibRayaCarnival @habibgroupofficial @habibjewelsofficial @icewatch_my @heartsonfire.my @stephenwebsterjewellery @lesgeorgettes_byaltesse

A post shared by Habib Jewels (@habibjewelsofficial) on

HABIB Group Raya Carnival, a media event featuring 6 brands under the HABIB Group is happening today at Bukit Kiara Equestarian & Country Resort! #HabibGroup #HabibRayaCarnival @habibgroupofficial @habibjewelsofficial @icewatch_my @heartsonfire.my @stephenwebsterjewellery @lesgeorgettes_byaltesse

A post shared by Habib Jewels (@habibjewelsofficial) on

A fun-filled day at HABIB Group Raya Carnival with various carnival games, musical performances by @liyanafizi, delicious Raya food, pony rides for children and hot air balloon rides for the adventurous ones! #HabibGroup #HabibRayaCarnival @habibgroupofficial @habibjewelsofficial @icewatch_my @heartsonfire.my @stephenwebsterjewellery @lesgeorgettes_byaltesse

A post shared by Habib Jewels (@habibjewelsofficial) on

Thank you @habibjewelsofficial Raya Carnival ♥️?? #habibrayacarnival

A post shared by OHBULAN! Official Fan (@ohbulanofficial) on

Really good job to @habibgroupofficial for organizing such an amazing event. Totally not the normal raya open house. The carnival was a success and i had too much fun! Selamat Hari Raya? #habibrayacarnival

A post shared by Suzie Eryanty (@suzieeryanty) on

马儿我知道你偷偷瞄镜头哦?? . . #dongchiang #throwback #habibrayacarnival #horse #bajumelayu #like4like #fun #activities #event #carnival #asian #boy

A post shared by Albert Foo (@albert53) on


Teks: Kamaruddin Razal
Foto: Instagram Fiza, @habibjewelsofficial, @albert53, @suzieeryanty & Oh Bulan