Vokalis Bunkface iaitu Sam mengesahkan kumpulan itu masih belum berpecah dan sebaliknya mempunyai perancangan untuk mengeluarkan album baru tidak lama lagi.

Menurut Sam, dia masih aktif bersama Bunkface dan akan turut serta dalam konsert UND3RGROUND yang akan berlangsung pada awal Mac depan.

“Saya keluar Bunkface ke? Mana anda dapat infomasi itu pun saya tak tahu, tapi kami masih bertenaga dan berjalan seperti biasa.

“Kami akan keluarkan album, insya-Allah selepas raya, jumpa anda di UND3RGROUND showcase di Sunway Lagoon,” katanya kepada Gempak.

Tambah Sam lagi, dia juga tidak mahu mengambil tahu mengenai khabar angin yang mengatakan sama ada dirinya masih bersama Bunkface atau tidak.

“Saya tak peduli pun apa orang cakap pasal Sam atau apa yang mereka sangka ke, itu semua tak penting.

“Yang penting saya gembira, saya ada kawan-kawan, keluarga dan album juga akan keluar tidak lama lagi jadi tak ada masalah.

“Kami juga akan keluarga single terbaharu Bunkface berjudul Hilang, insya-Allah tidak lama lagi,” ujarnya.

Terdahulu, Sam menjawab dakwaan tersebut selepas timbul khabar angin yang mempersoalkan status Sam sebagai anggota Bunkface memandangkan sekitar tahun lalu, tempatnya itu sering digantikan oleh Myo iaitu ahli kumpulan Oh Chentaku.

Dalam perkembangan lain, selain Bunkface, dua lagui band indie yang mempunyai pengaruh besar di Malaysia iaitu Butterfingers dan Hujan bakal berkongsi pentas pada konsert istimewa di Surf Beach, Sunway Lagoon, Petaling Jaya, pada 2 Mac depan.

Tiket Konsert Underground - Butterfingers, Hujan dan Bunkface anjuran Hitman Solutions ini boleh didapati di www.hitmanlive.com.

Terdapat lima kategori berbeza iaitu Rockzone - Early Bird (RM149), Rockzone - Phase 1 (RM199), Rockzone - Phase 2 (RM249), Mosh Tix (RM299) dan Vibers Pit (RM499).