Nukilan vokalis Seventeen, Ifan buat isterinya, Dylan Sahara yang terkorban ketika tsunami yang melanda Indonesia baru-baru ini buat netizen tersentuh.

Menerusi nukilan tersebut, Ifan Seventeen memberitahu isterinya seorang yang baik terhadap dirinya dan meminta sesiapa yang mengenali Dylan supaya memaafkan di atas segala kesalahan yang pernah dilakukan.

Menurut Ifan, hanya Allah sahaja tahu bertapa besarnya rasa sayangnya buat isteri tercinta.

“Istriku memang bukan manusia yang sempurna, begitupun aku. Tapi dia ga pernah berhenti buat terus terus menjadi istri yang baik, i know you have tried your best and it’s not easy for you, but you did it baby. Dan buatku memang dia adalah istri terbaik yang mungkin diberikan Allah buatku, I couldn’t ask for more ya Allah

“Mewakili istriku aku memohon maaf sebesar2nya kepada teman, sahabat, keluarga, saudara atau siapapun yang pernah mengenal Dylan.
Mohon diikhlaskan jikalau ada kata atau perbuatan yang kurang berkenan

“Sayang, Allah mempertemukan kita, Allah pula yang memisahkan kita. Doain suamimu agar menjadi suami yang sholeh, biar aku bisa menuntut hak ku buat berpasangan denganmu di akhirat nanti untuk selamanya.

"Cuma Allah yang tau seberapa besar apa yang aku rasain ke kamu sayang
I love you @dylan_sahara
,” tulisnya

Ifan berkongsi luahan perasaanya itu menerusi akaun Instagram miliknya semalam.

Rata-rata tersentuh dengan nukilan yang ditulis Ifan dan berharap agar penyanyi itu terus kuat menghadapi dugaan tersebut.

Dylan yang juga seorang pelakon dan pengacara hilang sejak Sabtu lalu selepas pentas persembahan kumpulan Seventeen di Tanjung Lesung Beach Resort dipukul gelombang tsunami.

Mengimbas ketika kejadian, Dylan berada di belakang pentas tempat Seventeen mengadakan persembahan untuk satu undangan acara himpunan sebuah syarikat elektrik Indonesia yang dihadiri 260 orang.

Ifan, satu-satunya anggota kumpulan itu yang terselamat selepas dua pemain gitarnya, Herman Sikumbang dan Muhammad Awal Purbani serta pemain dram, Andi disahkan terkorban.

. Istriku memang bukan manusia yang sempurna, begitupun aku. Tapi dia ga pernah berhenti buat terus terus menjadi istri yang baik, i know you have tried your best and it’s not easy for you, but you did it baby. Dan buatku memang dia adalah istri terbaik yang mungkin diberikan Allah buatku, I couldn’t ask for more ya Allah • Mewakili istriku aku memohon maaf sebesar2nya kepada teman, sahabat, keluarga, saudara atau siapapun yang pernah mengenal Dylan. Mohon diikhlaskan jikalau ada kata atau perbuatan yang kurang berkenan • Sayang, Allah mempertemukan kita, Allah pula yang memisahkan kita. Doain suamimu agar menjadi suami yang sholeh, biar aku bisa menuntut hak ku buat berpasangan denganmu di akhirat nanti untuk selamanya. Cuma Allah yang tau seberapa besar apa yang aku rasain ke kamu sayang I love you @dylan_sahara

A post shared by Riefian Fajarsyah (@ifanseventeen) on