,
Laman Utama

Sebaknya Nukilan Hati Aeril Zafrel Buat Anak - “Demi Allah Ayah Lelaki Pertama Yang Sayang, Cinta Seluhurnya Kepada Mu,”

Mya Amri
19/08/2021
05:45 MYT
Pelakon Aeril Zafrel berkongsi satu nukilan menyentuh hati khas buat anak keduanya, Hayla Maghfiratul Adzkiyaa sempena ulang tahun kelahirannya yang keenam.
Nukilan itu mendapat perhatian pengikutnya kerana isi kandungan yang cukup luhur dan juga berbentuk nasihat buat puteri kesayangannya.
Menerusi nukilan itu, Aeril berharap agar anaknya sentiasa berada dalam lindungan Tuhan selain tidak melakukan perkara yang boleh memberikan impak negatif kepada keluarga selepas mencecah usia dewasa kelak.
“Ditulis catatan untuk masa depan ini buatmu sang puteri cinta hati ayah: Hayla Adzkiya di hari ulang tahun kelahiran yang ke-6.
“Saat datangnya kamu dalam hidup ayah dan mama di sisi abang Attar lebih menyempurnakan hari-hari kebahagiaan kami.
“Ayah bulatkan hati dan nekad mahu jadikan keluarga kita 'Syurga Kecil' di dunia yang tak kekal ini.
“Semoga semuanya jadi kenang-kenangan indah yang mengindahkan perjalanan hidup Hayla sampai bilapun.
“Sekurangnya, menjadi bukti dan saksi yang ayah mencuba menjadi seorang walid terbaik dalam membawa amanah Tuhan sebagai ketua dalam keluarga kita ini,” coretnya.
Menerusi nukilan yang sama, Aeril juga menyatakan dia akan menjadi sedikit tegas sewaktu anaknya itu meningkat dewasa demi kebaikannya.
“Ayah mohon maaf seawalnya, jika selepas ini hingga Hayla berusia remaja, ayah akan sedikit tegas dalam menjaga dan menuntun Hayla.
“Segalanya demi kasih sayang murni ayah dan 'bekalan' pada Hayla, meraih kejayaan dan keselamatan dunia akhirat. insyaAllah.
“Kerna ayah mengerti, selepas usia remaja, masa untuk Hayla selalu bersama ayah dan mama akan makin berkurangan.
“Ayah redha semua itu nanti, tapi yang ayah bimbang dan tidak redha jika Hayla kelak 'tertipu' dengan permainan dunia dan 'dipanggang' dengan jilatan api neraka (Na'uzubillah).
“Jadi, ke mana pun Hayla pergi nanti, ayah mahu Hayla bawa dan jaga 'hak' Allah sebaiknya. Mahu berbuat apa pun, selalu bayangkan ayah dan mama.
“Jangan pecahkan hati dan perasaan kami. InsyaAllah selamanya Hayla kan ' terjaga' dan dicucuri rahmat kejayaan.
Nanti ayah akan sambung catatan ini lagi...dan ayah yakin satu hari nanti Hayla akan membaca dan mengerti pesanan ini.
“Mungkin waktu itu ayah sudah tiada lagi tapi tolong buatkan ayah 'bangga' di hadapan Tuhan, punya anak solehah seperti Hayla.
“Demi Allah, ayahlah lelaki pertama yang sayang dan cinta seluhurnya kepadamu duhai puteriku. Selamat ulangtahun ke-6 sayang ... Hayla Adzkiya,” tulisnya.
Aeril dan Wawa mendirikan rumah tangga pada 25 Februari 2012.
Hasil perkahwinan itu, pasangan ini dikurniakan tiga cahaya mata iaitu Ahmad Fakhruddin Attar, Hayla Maghfiratul Adzkiyaa dan Aya Soffya yang dilahirkan pada 1 Disember 2019.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Che Ta ‘Naik Hantu’ Anak Dihina Berpakaian Seperti Pelacur - “Surat Saman Bakal Menyusul, Saya Tuntut Video Permohonan Maaf!”

gempak
20/09/2024
04:58 MYT
Pelakon, Rozita Che Wan membuat laporan polis selepas ada individu bertindak meninggalkan komen jelik terhadap anaknya, Aaisyah Dhia Rana termasuk menyamakan kanak-kanak itu berpakaian seperti seorang pelacur.
Hiburan

Nikita Mirzani Lapor Kekasih Anak Ke Polis, Paksa 2 Kali Gugurkan Kandungan

gempak
19/09/2024
04:25 MYT
Selebriti sensasi Nikita Mirzani mengambil langkah tegas apabila melaporkan kekasih anak perempuannya, Vadel Badjideh kepada pihak polis.
Hiburan

Mawi Tak Halang Ceburi Bidang Seni, Anak Lebih Suka Hosting - “Muka Selamba, Gaya Bersahaja & Petah Bercakap”

gempak
19/09/2024
03:50 MYT
Penyanyi dan penyampai radio ZAYAN, Mawi tidak mempunyai halangan sekiranya anak perempuannya, Cahaya Malaika, ingin menceburi bidang seni.
Viral

Bapa Miss Switzerland Jumpa Kepala Anak Dalam Tong Sampah Di Bilik Dobi, Suami Dakwa Pertahankan Diri

gempak
17/09/2024
17:17 MYT
Kisah pembunuhan tragis bekas peserta Miss Switzerland, Kristina Joksimovic masih menjadi perhatian dunia.
Hiburan

Afdlin Shauki Tak Masuk Campur Karier Seni Anak - “Dia Mahu Naikkan Nama Sendiri Tanpa Bantuan Saya”

gempak
17/09/2024
13:55 MYT
Pengarah dan pelakon, Datuk Afdlin Shauki akui tidak banyak masuk campur dalam perihal karier seni anak nya, Mia Sara meskipun baru-baru ini Mia turut serta membintangi filem arahannya, Baik Punya Ah Long.