,
Hiburan

Sebar Gambar Tak Senonoh Mingyu, Pekerja Jenama Mewah Ini Digantung Tugas Serta Merta

Khairil Khusyairi
04/09/2024
11:55 MYT
Jenama mewah Perancis L'Occitane tampil membuat permohonan maaf selepas seorang pekerjanya membocorkan gambar penyanyi Mingyu yang kurang sesuai baru-baru ini.

Pekerja Bocor Gambar

Difahamkan, pekerja berkenaan telah membocorkan gambar ahli kumpulan Seventeen itu ketika diambil semasa sesi penggambaran jenama tersebut.

"Mingyu mengambil sebahagian besar album foto saya... Saya tidak dapat memadamkannya kerana saya gementar. Saya rasa saya patut mengambilnya dan jaga sekarang,” dedah pekerja tersebut.

Enggan perkara itu bertambah besar, peminat kemudian menambah blok kelabu pada imej yang mendedahkan badan Mingyu untuk melindungi privasinya.

Pekerja Digantung Tugas

Susulan itu, jenama tersebut mendedahkan ahli kakitangannya itu telah digantung kerja.
Malah, jenama tersebut mengeluarkan kenyataan permohonan maaf rasmi dalam bahasa Inggeris.
“Kami dengan tulus ikhlas memohon maaf atas insiden baru-baru ini yang melibatkan pengeluaran foto tanpa kebenaran daripada kempen Duta Asia L'Occitane, yang diedarkan secara tidak wajar di akaun media sosial peribadi salah seorang pekerja kami.
“Kami mengakui bahawa tiada alasan untuk pelanggaran ini dan menerima tanggungjawab sepenuhnya atas apa yang telah berlaku.

“Kami mengambil perkara ini dengan serius, dan kami amat kesal dengan kesusahan yang menimpa artis dan semua peminat. Kami memohon maaf sedalam-dalamnya kepada mereka.

“Pekerja terbabit telah disingkirkan sepenuhnya daripada semua tugas, dan tindakan tatatertib serta-merta (Penggantungan) telah dikuatkuasakan,” tulis kenyataan itu.
Dalam masa sama, jenama tersebut turut menegaskan pihaknya akan membuat latihan kepada pekerjanya demi menjaga privasi dan nama syarikat.

“Untuk mengelakkan kejadian sedemikian pada masa hadapan, kami akan melaksanakan program latihan yang komprehensif dan tetap untuk semua pekerja. Program ini akan menekankan kepentingan kritikal untuk menghormati hak cipta, hak potret, hak publisiti dan privasi duta jenama kami.

“Kami akan memastikan bahawa setiap pekerja benar-benar memahami dan mematuhi prinsip ini, dan kami akan mendekati proses ini dengan rasa tanggungjawab yang kuat.
“Kami amat kesal dengan kejadian itu dan menerima tanggungjawab sepenuhnya. Sekali lagi, kami memohon maaf kepada artis dan semua peminat," tulisnya dalam sebuah kenyataan.
Sumber: Allkpop
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

30 Tahun Dalam Industri Muzik, Nora Ariffin Syukur Impian Adakan Konsert Solo Tercapai - “Hampir Mengalah…”

gempak
14/09/2024
15:55 MYT
Penyanyi, Datuk Nora Ariffin menzahirkan rasa syukur apabila impiannya untuk menjalankan konsert tercapai setelah 30 tahun berada dalam industri muzik tanah air.
Hiburan

Netizen Bengang Jenama Fesyen Terkenal Bekerjasama Dengan Aliff Aziz? – “Done Unfollow! Tak Ada Manusia Lain Lagi Ke?"

gempak
11/09/2024
06:55 MYT
Aktor sensasi Aliff Aziz mencuri tumpuan warganet apabila tampil dalam perkongsian sebuah jenama rumah fesyen terkenal tanah air, FiziWoo, baru-baru ini.
Hiburan

Kagum Dengan Ciptaan Allah SWT, Alif Satar Sentuh Hati Netizen Dengan Nasihat - “Dia Tak Perlukan Kita, Kita Perlukan Dia”

gempak
11/09/2024
05:55 MYT
Pelakon dan penyanyi, Alif Satar berkongsi hantaran bermakna mengingatkan orang ramai terhadap kebesaran Allah SWT.
Hiburan

"Ya Allah Sedihnya" - Khai Bahar Peluk Kartina Aziz Sampai Alir Air Mata, Reaksi Netizen Bercampur-Baur!

gempak
11/09/2024
00:55 MYT
Tular di media sosial sebuah video yang memaparkan penyanyi Khai Bahar memeluk erat pelakon legenda, Kartina Aziz baru-baru ini.
Hiburan

Penyanyi Tiba-Tiba Beremosi Lempar Mikrofon & Tinggalkan Pentas! Ini Cerita Sebenarnya...

gempak
10/09/2024
05:55 MYT
Penyanyi Gilga Sahid menjadi perhatian apabila aksinya melempar mikrofon ketika membuat persembahan di atas pentas di sebuah pusat beli belah di Cirebon, Jawa Barat, Indonesia, baru-baru ini.