Kes tembakan rambang yang berlaku di pusat beli-belah Siam Paragon, Bangkok, Thailand semalam mendapat liputan meluas dalam kalangan pengamal media seluruh dunia.

Selain media, netizen di media sosial turut berbicara mengenai tragedi yang menyayat hati itu.

Salah satu hal yang menjadi sorotan netizen adalah kisah pasangan kembar perempuan yang kehilangan ibu mereka buat selamanya.

Mangsa yang merupakan pelancong dari China itu merupakan salah satu korban yang ditembak di kepala ketika kejadian yang menyayat hati itu.

Menerusi laporan laman web Thaiger, seorang wanita warga tempatan bertindak berani dan mempertaruhkan nyawanya untuk menyelamatkan sepasang kembar berusia 5 tahun berkenaan selepas ibu mereka menghembuskan nafas yang terakhir.

Kejadian itu dikongsikan wanita Thailand itu di media sosial.



“Cerita sedih hari ini. Saya melarikan diri daripada kekecohan yang berlaku di Siam Paragon. Saya kemudian bertembung dengan kembar Cina. Ibu mereka telah ditembak dan mereka tidak dapat mencari ibu mereka.

“Saya cuba lakukan segalanya untuk tolong, termasuk berkomunikasi dengan mereka menggunakan aplikasi terjemahan. Tetapi bateri telefon saya hampir mati, tinggal 1 peratus sahaja. Mereka tanya saya adakah ibu mereka dah meninggal. Tetapi saya kata tidak. Saya cuba tenangkan mereka.

“Saya bawa mereka berjumpa dengan seorang polis dan ada pegawai polis memberitahu yang ibu pasangan kembar itu dah meninggal.

“Saya menangis sebab saya kasihan kepada kembar ini. Mereka tidak sepatutnya melalui perkara seperti inii. Hari ini adalah hari yang sangat menyedihkan,” tulisnya.

Menurut laporan yang sama, dari negara China itu ditembak di tandas tingkat bawah dan meninggal dunia di tempat kejadian.

Terdahulu, seorang remaja 14 tahun ditahan kerana menjadi suspek terhadap tembakan rambang di pusat beli-belah Siam Paragon, sehingga meragut tiga nyawa.

Sumber: Thaiger

BACA: TMJ Kongsi Detik Cemas, Bersyukur Terselamat Insiden Tembakan Di Bangkok! - "Kami Berlari Ke Ruang Bawah Tanah..."​

BACA: Suspek Tembakan Rambang Siam Paragon Rupanya Pesakit Mental, Tak Ambil Ubat​