Nampaknya, khabar mengenai kematian palsu artis popular semakin kerap dijadikan bahan gossip di media sosial dan terbaharu, pelakon asal Brunei, Nina Iskandar menjadi mangsa.

Menerusi kemas kini di Instagram, Nina berkata, dia masih lagi sihat dan ingin meminta maaf jika ada yang tersalah sangka dengan khabar angin berkenaan.

BACA: "Berita Meninggal Dunia Bukan Menyusahkan Saya, Tapi..." - Wan Maimunah

“Salam, hi semua. Rupa-rupanya hal mengenai berita tidak betul ini telah tersebar, dan saya menerimanya daripada ibu bapa saya.

“Saya ingin menperjelaskan perkara ini, jelas ini berita palsu… saya masih hidup dan dalam keadaan sihat, alhamdulillah.



“Saya ingin memohon maaf kepada mereka yang telah tersalah maklum atau tidak mendapat maklumat. Walau apa pun niat mereka yang menyebarkan khabar angin ini, sama ada maklumat yang salah atau salah maklumat, ia telah menyebabkan kekecohan dan kedua-duanya masih menyumbang kepada iklim kekeliruan,” tulisnya di ruangan kapsyen.

Nina menambah, dia secara peribadi tidak gemar dengan dakwaan berkenaan.

BACA: "Dekat Dunia Ni Seronoklah Sebar Fitnah" - Hafreez Adam

“Saya secara peribadi tidak gemar dengan dakwaan sedemikian dan berharap ini dapat disahkan dengan sewajarnya oleh media.

“Secara ringkasnya, saya ingin mengingatkan agar tidak hanya menyebarkan maklumat yang tidak tepat tanpa mengumpul fakta terlebih dahulu. Salam Aidiladha daripada saya dan keluarga,” tutup Nina.