Selepas 28 tahun hilang akibat diculik, seorang lelaki bernama Kai Ye berjaya kembali ke pangkuan keluarganya di China.

Kini berusia 32 tahun, Kai Ye hilang diculik ketika dia berumur 3 tahun. Pada waktu itu, Kai Ye berada di sebuah pasar basah di Sichuan.

Menurut Kai Ye atau nama asalnya Zhang Tao, ketika diculik, dia dibawa ke Guangdong sebelum dihantar keluar ke Singapura.

Pada 2021, Kai Ye mendaftar dirinya di platform Bao Bei Hui Jia (Come Home, Precious One), sebuah badan kebajikan yang membantu individu yang hilang bertemu kembali dengan yang tersayang.

Ibunya melihat video Kai Ye yang pada waktu itu sedang mencari keluarga kandungnya pada Julai 2023. Ketika itu, wanita berkenaan dapat merasakan Kai Ye merupakan anaknya yang telah lama hilang dan segera menghubungi badan kebajikan berkenaan.

Dua bulan kemudian, Kai Ye terbang ke Cheng Du, Sichuan daripada Singapura untuk bertemu dengan ibunya. Kai Ye ditemani oleh isterinya.

Pertemu anak beranak itu dirakam dan viral di platform media sosial. Menerusi klip berkenaan, Kai Ye dilihat memeluk ibunya, sementara ayahnya pula berdiri di sisi, mengelap air mata.

Sumber: MotherShip

BACA: Ejen Kosmetik Mangsa Culik Diselamatkan Di Thailand, Dibawa Pulang Ke Malaysia​