Bencana banjir tentunya memberi kesan kepada perancangan aktiviti harian mereka yang terkesan.

Begitu juga kepada pasangan pengantin yang tular di TikTok sejak semalam apabila meneruskan hajat bergaya dengan baju pengantin meskipun terpaksa meranduk banjir.

Berdasarkan perkongsian pengguna TikTok bernama Syikin Asri, rakannya Sofiyah Nabilah yang melangsungkan pernikahan semalam dilihat gembira bersama pilihan hatinya duduk di atas pelamin dan makan berdua.

Seperti yang dapat dilihat dalam video tersebut, kawasan pelamin dan tempat makan pengantin tersebut dinaiki lebih kurang paras lutut golongan dewasa.

Pada masa sama, jelas kelihatan hanya pasangan mempelai itu sahaja (bersama yang merakam) berada di situ tanpa kehadiran tetamu.

Ruangan komen pula dipenuhi pelbagai reaksi netizen, apa yang penting, masih ramai yang mengucapkan selamat pengantin baru.

Dalam pada itu, ada juga yang berharap agar datangnya rezeki yang lebih baik kepada pasangan itu selepas dugaan yang menimpa.

"Rezeki besar nak datang tu, Insya-Allah Allah akan mudahkan semuanya, orang kata selepas hujan ada pelangi," tulis netizen.

"Dalam kedukaan ada keceriaan," tulis netizen lain.

"Steady pengantin terbaik," tulis pengguna TikTok yang lain.

"Kalau dah jadi ex tu please la doa yang baik baik, takut termakbul," seloroh seorang lagi netizen.

@asyikonnnnnnnnnn

Wedding of the year ??

♬ suara asli - Zerz`SoftBoy? - ZERZ SOFTBOY?

Dalam perkongsian lain selepas itu, Syikin memaklumkan bahawa Sofiyah mengucapkan terima kasih kepada orang ramai yang medoakan.

Difahamkan, setakat artikel ini ditulis, pihak pengantin masih belum sempat memberi respon kepada orang ramai di media sosial kerana masih sibuk menyelesaikan masalah banjir yang dihadapi.

@asyikonnnnnnnnnn

Reply to @nanaa.nurdianaa Terima Kasih netizen yang bagi komen positive semuanyaa ?? . Terubat hati pengantin .. @sofiyahnabilah_

♬ original sound - Syikin Asri