,
Laman Utama

Selepas Menangis Lupa Beli Telur, Isteri Terharu Dengan Effort Suami Tebus Kesilapan - "Jadi Risau Sebab Bahaya & Tersentuh Sangat"

Syafiqah Jalal
23/02/2023
06:28 MYT
Baru-baru ini tular seorang isteri yang sedang mengandung terharu dengan usaha suami untuk memenangi hatinya kembali selepas gara-gara lupa beli telur yang dipesannya.
Malah wanita yang bernama Murni Hidayah itu tidak menyangka suaminya akan balik segera bersama makanan.
“Masa tu tiba-tiba saya tengah basuh pinggan, saya dengar bunyi gate (pagar). Ingat jiran sebelah, rupa-rupanya suami saya balik bawa makanan iaitu kuetiau dan telur.
“Kau gila apa, suami saya buat ‘sales’ (jualan) dekat Taman Desa dan dia naik motosikal kawan dia. Saya jadi risau sebab bahaya dan tersentuh sangat. Sebabkan telur je, saya marah, dia sanggup balik hantar,” katanya.
Video berkenaan tular di laman Twitter yang menunjukkan dirinya tidak dapat menahan kesedihan lalu menangis teresak-esak gara-gara suaminya terlupa membelikan telur sebelum beredar ke tempat kerja.
Wanita itu meluahkan perasaannya di sehingga membuatkan ramai orang sebak namun menghiburkan di media sosial.
"Suami saya dah pergi kerja dan pagi tadi dia dah belikan roti untuk anak-anak tapi dia lupa nak beli telur. Lepastu saya cakap dengan dia, kenapa dia tak beli telur.
"‘You’ (awak) tahu tak telur tu makanan ‘I’ (saya) hari-hari. Tak baik buat saya kebulur macam ini.
“Maksudnya bila aku tak sempat nak masak tu, aku akan makan nasi dengan telur dulu petang-petang. Baru aku makan dengan lauk,” katanya sambil menangis.
Luah Murni Hidayah, meskipun suami dia meminta maaf kerana terlupa menerusi mesej pesanan khidmat ringkas (SMS), namun dia tetap berasa emosi dan marah.
“Aku cakap ‘dah lah, saya tak nak sebab, saya tak nak makan hari ini. Biar je lapar sampai balik nanti you bawak makanan untuk anak-anak’.Aku macam ‘rebel’ (merajuk) macam tu sahaja,” ujarnya.
Difahamkan ibu itu sedang hamil sarat hamil anak ketiga.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Fasha Sandha Menangis Terkenang Dugaan Rumah Tangga Fazura - “Saya Juga Pernah Lalui Kegagalan…”

gempak
28/09/2024
06:55 MYT
Pelakon Fasha Sandha gagal menahan air mata apabila diminta mengulas mengenai ujian yang menimpa rumah tangga sahabatnya iaitu aktres Nur Fazura.
Berita

Suami Isteri Ditahan, Dipercayai Dera Anak Berusia 3 Tahun

gempak
26/09/2024
03:25 MYT
Pasangan suami isteri warga tempatan ditahan selepas dipercayai mendera anak lelaki mereka yang berusia tiga tahun sehingga dimasukkan ke hospital. Ketua Polis Daerah Kluang, Asisten Komisioner Bahrin Mohd Noh berkata, pasangan berusia 20-an itu ditahan di Hospital Enche Besar Hajjah Khalsom (HEBHK) dekat sini jam 1.50 pagi Rabu.
Hiburan

Kak KM Menangis Anak Nak Masuk Universiti - “Nanti Kalau Faris Lapar Macam Mana?”

gempak
25/09/2024
21:55 MYT
Usahawan sensasi Kak KM gagal menahan air mata kerana anak lelakinya Mohd Faris bakal melanjutkan pelajaran ke universiti tidak lama lagi.
Berita

Hidup ‘Papa Kedana’, Lelaki Dengan Pendapatan RM13 Sehari Miliki Dua Isteri

gempak
22/09/2024
23:55 MYT
Seorang peniaga makanan bergoreng yang hidup miskin mempunyai dua orang isteri dan tinggal di sebuah rumah daif di wilayah Jawa Timur.
Hiburan

Noh Salleh Dedah Bayi Meninggal Dunia Dalam Kandungan Isteri 7 Bulan Lepas - "Kami Namakan Anak Kami Julian"

gempak
22/09/2024
10:55 MYT
Penyanyi Noh Salleh berkongsi berita duka apabila cahaya matanya bersama isteri, Fatin Athirah Mustapa meninggal dunia tujuh bulan lalu.
BorakSeeni