,
Laman Utama

Selepas Naskah ‘What’s In A Name’ Laris, Nazir Razak Tampil Dengan Buku Terjemahannya ‘Di Sebalik Nama’

Syafiqah Jalal
18/04/2022
11:59 MYT
Selepas naskah ‘What’s In A Name’ laris terjual pada tahun lalu, Datuk Seri Nazir Razak muncul dengan bukunya dalam versi Bahasa Malaysia berjudul ‘Di Sebalik Nama’.
Terjemahan buku sulungnya yang mengisahkan tentang keluarganya dan bapanya yang merupakan Perdana Menteri Malaysia kedua serta kerjaya dan jiwa Malaysia itu kini sudah mula berada di pasaran.
“Versi Bahasa Inggeris telah menjadi ‘bestseller’; saya harap dengan ini ramai lagi orang dapat membaca cerita saya dan mudah-mudahan pembaca dapat manfaat daripada isi buku ini.
“Buku ini bukan sahaja menyentuh tentang kenangan saya bersama arwah ayahanda saya, Tun Razak, namun juga membincangkan warisan beliau yang tersurat dan tersirat, dan kesan dasar-dasar yang beliau perkenalkan kepada kita hari ini,” katanya.
Nazir yang juga Pengerusi Bank Pembangunan Malaysia (BPMB) memberitahu buku tulisnnya itu turut mengupas isu politik wang, rasuah dan politik identity di Malaysia.
“Pengalaman saya di CIMB dan dunia korporat Malaysia juga merupakan sebahagian besar daripada kandungan dalam buku ini. Selain itu, buku ini juga memperihalkan raksasa berkepala tiga yang mencengkam negara – politik wang, rasuah, dan politik identiti - serta idea-idea menghadapinya ke arah mewujudkan Malaysia yang lebih baik.
“Penulisan buku ini mencabar dan membabitkan proses mengumpul semula memori dan rekod tentang pengalaman saya yang dapat menarik minat pembaca,” ujarnya.
Buku versi bahasa Malaysia ditawarkan pada harga mesra pembaca iaitu RM49, manakala harga versi bahasa Inggeris ialah RM89.
Kedua-dua buku “Di Sebalik Nama” terbitan Alaf 21 dan “What’s in A Name” terbitan Whitefox boleh didapati di kedai-kedai buku berdekatan.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

GISB: Buku Al-Arqam, Jadual Zikir Aurad Muhammadiyah Cuba Ditanam & Dibakar, Dirampas

gempak
22/09/2024
02:55 MYT
Sebanyak 285 barangan berkaitan ajaran Al-Arqam, gerakan yang difatwakan haram oleh Majlis Fatwa Kebangsaan pada 1994, ditemukan dalam serbuan ke atas 19 premis berkenaan GISB Holdings Sdn Bhd (GSBH) di sekitar Melaka
Viral

Buku 99 Kata-Kata Fattah Amin Kembali Tular, Ada Netizen Beri Nasihat - “Jangan Galak Mengata Orang, Masing-Masing Ada Ujian”

gempak
17/09/2024
06:55 MYT
Susulan isu rumah tangga yang menimpa pasangan selebriti, Fattah Amin dan Nur Fazura, kini media sosial ‘riuh’ pula dengan buku berjudul ‘99 Kata-Kata #QalifModen Fattah Amin’ yang kembali tular.
Hiburan

Netizen Tak Percaya Novel Aisyah Hijanah & Aliff Teega Terjual 15,000 Naskah - “Cringe! Lepas Tu Banyak Macam Lirik Lagu, Baik Lagi Baca Mastika”

gempak
14/07/2024
00:03 MYT
Buku novel yang ditulis oleh personaliti media sosial, Aisyah Hijanah berjudul Selama Nafasku Berhembus kini menjadi tular di media sosial.
Sukan

Takut Dimarahi Guru, Pemain Bola Termuda Barcelona Lamine Yamal Bawa Kerja Sekolah Ke Jerman

gempak
14/06/2024
15:55 MYT
Lamine Yamal mungkin memegang banyak rekod peribadi terhadap kerjaya yang sedang dijalaninya iaitu pemain bola sepak.
Viral

PBAKL24: "Budaya Membaca Masih Menebal Dalam Kalangan Rakyat Tempatan" - Datuk Seri Muzri Ramli

gempak
31/05/2024
19:29 MYT
‘Kebanjiran’ pengunjung yang hadir ke reruai Karyaseni di Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur (PBAKL) 2024 membuatkan penerbit tidak menang tangan.
BorakSeeni