,
Berita

Seleweng Kutipan Derma, Suami Isteri Pempengaruh Ditahan SPRM

Gempak
10/07/2024
14:37 MYT
Pasangan suami isteri yang juga pempengaruh yang terpalit dengan isu dakwaan menyeleweng kutipan derma ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), hari ini.

Ditahan bagi membantu siasatan

Memetik laporan Harian Metro, menurut sumber, pasangan suami isteri ditahan SPRM jam 6.40 petang bagi membantu siasatan selepas sebelum ini membuat kutipan derma melebihi jutaan ringgit namun difahamkan wang itu tidak disalurkan secara betul.
​BERITA TRENDING: Aisyah Hijanah Nafi Dakwaan Seleweng Duit Derma Orang Awam, Bakal Ambil Tindakan - “Jika Saya Berdiam Pun Tetap Disalahkan”
BERITA TRENDING: Alif Teega, Aisyah Hijanah Nafi Terlibat Komisyen Derma 20% - "Malah Muka Kami Digunakan Tanpa Izin"
BERITA TRENDING: Pernah Dipukul Oleh Ibu Antara Kenangan Ruhainies Ketika Zaman Kanak-KanakBERITA TRENDING: Syarikat 100% Milik Aisyah Hijanah, Alif Teega Jawab Pemberian Harta Terhadap Isteri Kedua - "Ada Bahagian Masing-Masing"

"Pasangan itu akan dibawa ke Mahkamah Majistret Putrajaya jam 9 pagi esok untuk permohonan reman," katanya.

Sebelum ini pempengaruh terbabit menerusi peguamnya menafikan semua dakwaan penyelewengan dan pecah amanah membabitkan dirinya seperti yang tular di media sosial, sejak kebelakangan ini.
Sumber: Harian Metro
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Terkini

Bosan Kahwini Diri Sendiri, Wanita Ini Failkan Perceraian

gempak
07/09/2024
04:58 MYT
Keputusan untuk berpisah itu dibuat selepas sepuluh sesi terapi di mana Suellen cuba meneroka perasaannya dan berusaha untuk menyelamatkan perkahwinan tersebut.
Viral

Paderi Penipu, Kutip Derma RM2.8 Juta Buat Sedut Lemak & Bayar Yuran Gym

gempak
29/08/2024
18:25 MYT
Seorang lelaki berjaya memperdaya ramai orang dengan mengaku dirinya seorang paderi dan juga doktor yang memiliki klinik serta menjalakan misi bantuan di Lubnan hanya dengan meminta derma melalui kiriman emel.
Sukan

Ini Sebab Mengapa Ronaldo Enggan Cacah Tatu

gempak
25/08/2024
23:55 MYT
Tidak seperti pemain bola sepak lain, Cristiano Ronaldo enggan membuat tatu dan dia mempunyai sebab memegang prinsip berkenaan.
Hiburan

Pembantu Peribadi Pelakon Wanita Popular Ditahan Polis

gempak
15/08/2024
16:05 MYT
Pembantu peribadi kepada seorang pelakon wanita popular ditahan polis selepas didakwa mencuri barangan kemas pelakon itu, pada Rabu.
Viral

Gara-Gara Mahu Naikkan 'Viewers', Youtuber Ditahan Selepas Muat Naik Video Masak & Makan Kari Burung Merak

gempak
14/08/2024
04:55 MYT
Seorang pempengaruh media sosial India ditahan selepas videonya memasak dan makan burung kebangsaan yang dilindungi negara itu, burung merak mencetuskan kemarahan awam.