Dua pengarah kreatif dua jenama fesyen tempatan Locka dan Larney mempertaruhkan rekaan khas Urban Raya LockaXLarney sempena lebaran 2019.

Menurut Pengarah Urusan Locka dan Larney, Shukri Shari dan Zura Zaibidi, tidak dinafikan berlaku percanggahan pendapat dalam proses menghasilkan 32 rekaan LockaXLarney tahun ini.

"Sudah semestinya ada bercanggah pendapat sebab ada dua kepala tetapi kami mengagihkan tugas mengikut kepakaran masing-masing.

"Idea untuk rekaan ini juga digabungkan iaitu mengguna pakai fabrik dari Locka dan di-Larney-kan dengan olahan lebih moden dan terkini.

"Tetapi pada masa sama kami masih mengekalkan DNA tersendiri. Larney lebih kepada lisu dan tutu manakala Locka menitik beratkan rekaan yang sleek.

"Malah, untuk menghasilkan koleksi ini juga kami mengumpulkan semua rekaan hot selling sepanjang empat tahun lalu dan disuntik nafas baharu," kata mereka.

Proses kolaborasi Locka dan Larney itu mengambil masa selama tiga bulan bermula daripada proses memilih fabrik, melakar rekaan dan jahitan busana.

Secara keseluruhan, kolaborasi sulung Locka dan Larney telah menghasilkan 50 rekaan pelbagai gaya, warna dan motif.

Koleksi ‘Larney x Locka Raya 2019’ ini boleh didapati di laman sesawang Larney dan Locka, kedai ‘pop-up’ Raya di KLCC dan One Utama, dan juga butik Locka di One Utama.

Are you a fan of lace & tulle ? Say YASS to the first drop of #larneylockaraya now available in Locka Store One Utama and soon on www.larney.com.my ! Stay tune for more updates ? . . #larneyraya2019

A post shared by LARNEY ® (@larneyofficial) on

TIMELESS CLASSIC VS FASHION STATEMENT - Bringing back our phenomenal Calla Tutu Songket 2.0 with a fresh touch of extravagant style. Remember our date today at 12 pm on www.larney.com.my ! Are you one of the luckiest person to own this piece ? #larneylockaraya #larneyraya2019

A post shared by LARNEY ® (@larneyofficial) on

The moment you have been waiting for! The chic Leia Pleated Kurung is now available on www.locka.my. Check it out! #lockamy #larneylockaraya #raya2019

A post shared by Locka (@locka.my) on

Left/Right? These beautiful dusty-coloured Kurungs will be available at the LOCKA Store, One Utama TOMORROW! 30/04/2019. #larneylockaraya #lockamy #lockastore #raya2019

A post shared by Locka (@locka.my) on

Releasing this soft & feminine #larneylockaraya Kurung tomorrow! Visit the LOCKA Store, One Utama. #lockamy #lockastore #raya2019

A post shared by Locka (@locka.my) on