Laman Utama

“Semoga Pihak Sana Tidak Melengah-Lengahkan Urusan Pembayaran”- Hidayah Syukur Keputusan Rayuan Mahkamah Berpihak Padanya

Mya Amri
04/01/2023
08:30 MYT
Balu Allahyarham Abam iaitu Nor Hidayah Mohd Ali memberikan perkembangan terbaharu mengenai kes rayuan saman fitnah yang melibatkan adik iparnya, pelawak ali Puteh.
Menerusi hantaran terbaharu di akaun Instagramnya, Hidayah menyatakan rasa syukur apabila keputusan rayuan mahkamah juga berpihak kepadanya.
“Alhamdulillah, syukur pada Allah, keputusan rayuan mahkamah telah diputuskan, juga telah memihak kepada Hidayah,” maklumnya.
Dalam hantaran yang sama, Hidayah juga meminta agar Ali dapat membuat pembayaran seperti mana yang telah ditetapkan oleh mahkamah.
“Semoga pihak di sana tidak melengah-lengahkan lagi segala urusan pembayaran mengikut perintah mahkamah yang telah ditetapkan.
“Semoga Dayah dan Hamzah boleh meneruskan kehidupan yang lebih baik dan sempurna selepas ini. Amin. Terima kasih semua yang mendoakan,” tulisnya.
Terdahulu, pada 28 Disember lalu, Ali gagal dalam rayuan untuk mengetepikan perintah mahkamah berhubung ganti rugi RM60,000 yang perlu dibayar kepada Hidayah kerana memfitnahnya di media sosial dua tahun lepas.
Selain itu, mahkamah juga menolak rayuan Ali dan tiga anggota keluarganya untuk mengetepikan keputusan Mahkamah Sesyen yang menolak tuntutan samannya terhadap Hidayah dan usahawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman berhubung satu temu bual yang disiarkan secara langsung di akaun YouTube miliknya.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Harith Iskander & Isteri Tetap Tenang, Hadir Untuk Prosiding Kes Perceraian

gempak
25/07/2024
04:08 MYT
Pelawak dan pelakon Harith Iskander hadir bersama isterinya, Dr Jazmine Lim di Mahkamah Syariah Wilayah Persekutuan, Kuala Lumpur pada pukul 11.50 pagi Khamis untuk prosiding sebutan kes perceraiannya.
Berita

Tangan Bergari, Hanya Menunduk… Suspek Kes Bunuh Farah Kartini Tiba Di Mahkamah Untuk Mohon Lanjutan Reman

gempak
22/07/2024
02:45 MYT
Suspek kes bunuh bekas penuntut Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI), Nur Farah Kartini Abdullah, 25, tiba di Mahkamah Majistret Kuala Kubu Bharu, untuk permohonan lanjutan reman, pada Isnin. Suspek, 26, yang memakai baju lokap warna oren tiba dengan menaiki kereta polis.
Berita

26 Saksi Dipanggil Bantu Siasatan Kes Bunuh Farah Kartini

gempak
17/07/2024
10:41 MYT
Seramai 26 individu telah diambil keterangan bagi bantu siasatan kes bunuh Nur Farah Kartini Abdullah, 25, setakat Rabu.
Viral

Tiga Jurusolek Lelaki Berperwatakan Wanita Didakwa Rompak Rakan

gempak
17/07/2024
02:25 MYT
Tiga jurusolek lelaki berperwatakan wanita mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur semalam atas pertuduhan melakukan rompakan berkumpulan ke atas kenalan mereka minggu lepas.
Viral

Reman Pempengaruh Islamik Suami Isteri & Dua Individu Disambung 3 Hari!

gempak
14/07/2024
08:28 MYT
Empat individu termasuk pasangan suami isteri yang juga pempengaruh, yang ditahan 10 Julai lalu kerana disyaki terlibat penyelewengan derma, disambung reman empat hari pada Ahad.