,
Berita

“Semua Ni Cari Musolla Nak Solat...”- Rizalman Dedah Modelnya Tak Tinggal Tanggungjawab Dengan Tuhan

Syafiqah Jalal
27/02/2020
07:05 MYT
Pereka fesyen terkenal Datuk Rizalman Ibrahim mendedahkan model yang diambil dari Indonesia untuk pertunjukkan fesyen, Kesuma Jiwa 2020 baru-baru ini menunaikan solat sebelum pementasan.
Perkara itu pada mulanya didedahkan oleh peminatnya yang terjumpa model tersebut ketika hendak menunaikan solat Maghrib sebelum konsert di Istana Budaya itu bermula.
“Kami jumpa mereka dalam surau masa nak solat Maghrib.
“Kasihan mereka nak solat tapi surau penuh. Bagus betul,” kata seorang peminatnya yang membalas InstaStory Rizalman
Kandungan InstaStory Rizalman itu memberitahu sebahagian dari model pada pertunjukkan fesyen pada malam tersebut berasal dari Indonesia.
Perkara itu didedahkan sendiri oleh Rizalman di akaun Instagram miliknya yang memuat naik paparan skrin mesej peribadi tersebut.
Rizalman kemudian mengesahkan perkara tersebut.
“Ya, ni aku nak buka cerita mengenai mereka. Model-model Indonesia ni semua cari Musolla nak solat. Aku respect gila,” balasnya. Pertunjukan fesyen Kesuma Jiwa mementaskan koleksi terakhir Rizalman berserta persembahan khas dari Dayang Nurfaizah.
Ketika pementasan tersebut Rizalman memutuskan untuk bersara dari dunia fesyen tanah air selepas 30 tahun berkecimpung dalam bidang tersebut.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Daniel Leong Serius Ceburi Bidang Lakonan, Akui Loghat Sabah Sebagai Cabaran – “Saya Juga Half Chinese…”

gempak
18/09/2024
03:55 MYT
Model dan juga pempengaruh Daniel Leong kini serius dalam menceburkan diri dalam bidang lakonan.
Hiburan

"Bila Saya Dah Jadi Model, Ramai Nak Mengaku Kawan" - Nia Atasha

gempak
09/09/2024
04:55 MYT
Model dan pelakon, Nia Atasha bersetuju dengan istilah ‘beauty privilege’ iaitu individu mempu­nyai paras rupa cantik atau tampan akan mendapat perhatian lebih berbanding yang berwajah ‘biasa-biasa’.
Viral

"Boleh Jadi Model Kalau Bersara Main Badminton" - Tampil Catwalk Macam Model, Netizen Puji Gaya Lee Zii Jia

gempak
17/08/2024
13:25 MYT
Pemain badminton perseorangan negara, Lee Zii Jia berjaya memukau penonton dalam acara pertunjukan fesyen yang berlangsung di sebuah pusat beli belah di ibu negara.
Terkini

Ummi Nazeera Bakal Jadi Wajah Fiziwoo? Ini Penjelasan Fiziwoo - “Ummi Merupakan..”

gempak
05/08/2024
11:55 MYT
Memperagakan busana daripada pereka fesyen terkenal Fiziwoo, pelakon Ummi Nazeera berjaya mencuri tumpuan penonton yang hadir di acara Kuala Lumpur Fashion Week 2024 baru-baru ini.
Gaya Hidup

Adidas Gugurkan Bella Hadid Daripada Kempen Kasut Retro Munich 1972

gempak
19/07/2024
16:55 MYT
Adidas pada Jumaat menggugurkan model pro-Palestin, Bella Hadid, daripada kempen pengiklanan untuk kasut retro Olimpik Munich 1972, yang dibayangi oleh pembunuhan beramai-ramai atlet Israel.