Sibuk dengan tugas seharian tidak menghalang wanita untuk kekal cantik dan menawan. Mendalami rutin bersolek yang diamalkan oleh Puteri Sarah, Nad Zainal, Zulin Aziz dan Wan Sharmila, mereka hanya memperuntukkan masa yang sangat minimal dengan langkah sangat mudah menggunakan produk-produk ini.

Berikut merupakan cara mudah bersolek ala Puteri Sarah, Nad Zainal, Zulin Aziz dan Wan Sharmila.

Langkah 1

Ratakan kulit wajah dengan menggunakan foundation 3in2 Nurraysa.

"Senang, cepat dan glowing terus muka. Jerawat pun boleh cover," kata Wan Sharmila.

Langkah 2

Oleskan bibir dengan menggunakan Magic Lipstick.

"Ia bagus, selain melembapkan bibir sebab ada marula oil Magic Lipstick ini boleh buat gincu, blusher dan eyeshadow," ujar Puteri Sarah pula.

Langkah 3

Bersihkan solekan tanpa bahan silikon Nurraysa dengan wet tissue untuk mengambil wuduk dan menunaikan solat.
@nurraysahq Mudahnya pakai Hotset Nurraysa ni! Mesra wuduk pulak tuu ?? #fyp #trending #makeuptutorial #tutorialmakeup #makeuphacks #Nurraysa #KosmetikMesraWuduk #MekapMudahDibersihkan #gayaraya2023 #InspirasiRaya ♬ Senandung Untukmu - Darmawan Studio

600,000 set terjual

Kesemua alat solek yang digunakan selebriti terbabit merupakan Hot Set Nurraysa yang menggabungkan Nurraysa Glowing DD Moist Cake (NGDDMC) dan Nurraysa Magic Lipstick dengan ramuan minyak organik marula.

Sejak dilancarkan pada 2015, kata pengasasnya, Nur Aini Zolkepeli lebih 600,000 set berkenaan sudah terjual menjadikan ia kosmetik mesra wuduk paling laris.

Tanpa ragu, produk itu juga diiktiraf halal daripada Jabatan Kemajuan Agama Islam (JAKIM) dan mendapat kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

“Sejak awal, menjadi tanggungjawab dan amanah saya memperjuangkan azimat peneraju kosmetik mesra wuduk. Selain, saya sendiri menitikberatkan kosmetik yang membolehkan golongan wanita bersolat dengan sah.

“Set Panas ini juga mempunyai kandungan bahan tanpa keraguan, tanpa silikon. Kandungan lipstik juga tiada plumbum yang boleh menghitamkan bibir. Ia juga boleh digunakan sebagai pembayang mata dan pemerah pipi, warna tahan lama.

“NGDDMC sendiri mudah dicuci dan ditanggalkan. Hadir dengan dua tona, Light serta Medium ia juga menjadi gabungan concealer, foundation & powder dengan kandungan SPF50++,” katanya.

Aksesori utama wanita!

Tambah Nur Aini lagi, Set Panas menjadi ‘aksesori’ utama terutama yang bekerjaya, suri rumah atau golongan remaja.

“Set Panas ini memudahkan mereka yang nak cepat bersiap. Bahkan cepat nak cuci mekap sebelum solat. Paling penting, ia untuk wanita yang mementingkan kosmetik halal digunakan tanpa was-was.

“Untuk wanita bekerjaya di sektor kerajaan atau swasta, kita mahu semuanya berkeyakinan di tempat kerja. Tak lupa pilihan wanita yang nak cantik bersolek, namun dalam masa sama mementingkan penjagaan tekstur kulit tidak rosak.

“Lebih daripada itu, ia juga untuk wanita yang mahu tampil cantik dengan solekan yang tiada unsur tabarruj. Hingga kini, set panas ini juga pilihan lebih 30 selebriti popular seperti Zulin Aziz, Wan Sharmila, Kim Khatija, Sharifah Shahira, Adira, Eyra Hazali, Alya Iman, Zara Zya dan Diyana Halik,” katanya.

Ejaan baharu

Tahun ini, jenama yang terkenal dengan tagline Apa Sa? Nurraysa, Kosmetik Mesra Wuduk Mekap Mudah Dibersihkan turut mengumumkan edisi pembungkusan baharu selain ejaan baharu.

"Kita juga mahu terus menaikkan permintaan dan kesedaran ramai terhadap jenama ini serta Set Panas diketengahkan. Paling utama, kita mahu terus kebal sebagai peneraju kosmetik mesra wuduk nombor satu dan halal di seantero negara termasuk Singapura, Brunei, Thailand dan Indonesia.

"Kita juga mahu tekankan pemilihan pembungkusan baharu kerana mahu mengelak kekeliruan dengan ejaan yang betul. Ejaan yang betul ialah Magic Lipstick," katanya.



Kata Nur Aini, Set Panas boleh dibeli dengan pengedar berdaftar atau di Nurraysa Home Center berdekatan.

Serentak dengan itu, jenama ini juga turut melancarkan Kempen Bina Bisnes Bersama Nurraysa yang mensasarkan 135,000 usahawan yang ingin dibantu untuk dijana pendapatan.

“Sekarang kita sudah rekrut usahawan baharu dan takkan putus memastikan usaha ini terus konsisten.

“Ia didorong dengan perjuangan membantu meningkatkan ekonomi dengan menjana pendapatan sampingan walaupun sudah bekerja terutama kenaikan harga barang sekarang, "katanya.