,
Sukan

Sepanyol Juara Euro 2024, England Terus Kempunan

Gempak
14/07/2024
23:32 MYT
Pemain gantian, Mikel Oyarzabal menjaringkan gol empat minit sebelum tamat perlawanan untuk memastikan kemenangan 2-1 Sepanyol ke atas England dalam aksi final Euro 2024 pada awal pagi Isnin.
Kemenangan itu menjadi kejuaraan Eropah keempat buat La Roja manakala England terus kempunan tewas dalam dua perlawanan akhir berturut-turut.
Oyarzabal yang menerima umpanan Marc Cucurella ketika serangan balas pantas untuk gol kemenangan Sepanyol memastikan rentak cemerlang memenangi kesemua tujuh perlawanan yang diharungi mereka dalam kejohanan itu.
Separuh masa pertama berlangsung agak hambar dengan Sepanyol mempunyai lebih banyak penguasaan dan lawan mereka mendapat satu-satunya percubaan tepat ke sasaran.
Namun, segalanya berubah pada separuh masa kedua dengan Sepanyol hanya memerlukan dua minit untuk memecah kebuntuan gol.
Pemain remaja sensasi Sepanyol, Lamine Yamal melakukan hantaran sempurna untuk pemain sayap Nico Williams meledak gol pertama pada minit ke-47.
Selepas itu, Sepanyol mempunyai beberapa peluang keemasan dan siri serangan berbahaya mengancam kubu pertahanan England.
Pengendali England, Gareth Southgate melakukan pertukaran memasukkan Ollie Watkins dan Cole Palmer dan hasilnya penyerang Chelsea itu berjaya menjaringkan gol penyamaan pada minit ke-73.
Namun, Sepanyol tetap tenang untuk menjaringkan gol kemenangan melalui pemain gantian, Oyarzabal pada minit ke-86.
Sumber: Sinar Harian
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

You Know Nothing About Sports: Sherry Alhadad Struggle, Tak Rasa Kaki Belajar Sukan Lawan Pedang

gempak
05/09/2024
12:25 MYT
You Know Nothing kini kembali dengan You Know Nothing About Sports yang menampilkan Sherry Alhadad akan berpasangan dengan seorang selebriti popular tempatan untuk mencuba mempelajari satu sukan baru.
Hiburan

“Mati Nanti Pun Berbintikan Nama Mak, Ini Fakta!” - Rita Rudaini

gempak
03/09/2024
06:55 MYT
Pelakon Rita Rudaini tetap memberi sokongan kepada anak-anak dalam apa jua keadaan.
Hiburan

You Know Nothing About Sports: Sherry Alhadad Belajar Silat Dengan Atlet Kebangsaan, Siap Panjat Tali & Berguling Depan Juri

gempak
29/08/2024
10:25 MYT
You Know Nothing kini kembali dengan You Know Nothing About Sports yang menampilkan Sherry Alhadad akan berpasangan dengan seorang selebriti popular tempatan untuk mencuba mempelajari satu sukan baru.
Sukan

Skuad Bola Sepak Palestin Training Di Kuala Lumpur - "Malaysia Ibarat Rumah Pertama Kami"

gempak
28/08/2024
09:25 MYT
Skuad bola sepak Palestin mengakui gembira dapat menjalani latihan serta mengharungi perlawanan Kelayakan Piala Dunia 2026 Zon Asia menentang Jordan di Malaysia.
Viral

Arif Aiman Ziarah Faisal Halim, Peminat Respek  - “Diluar Padang Mestilah Bersahabat”

gempak
28/08/2024
00:28 MYT
Pemain Johor Darul Ta'zim (JDT), Arif Aiman Hanapi meluangkan masa menziarahi tonggak utama Selangor FC, Faisal Halim, baru-baru ini.