,
Laman Utama

“Setiap Petang Kalau Ada Masa Saya Akan Lari Dalam 5 Atau 6km” - Hariz Hamdan Simpan Hasrat Sertai Larian Marathon

Mya Amri
24/10/2023
07:50 MYT
Pelakon, Hariz Hamdan mengamalkan larian sebagai salah satu aktiviti sihat untuk menjaga staminanya.
Menurut Hariz, oleh kerana dirinya sukakan aktiviti larian, dia juga menyimpan hasrat untuk menyertai larian marathon tahun hadapan.
“Saya memang seorang yang suka berlari, bila saya cuti atau tidak ada penggambaran, setiap hari waktu petang saya akan berlari dalam 5 atau 6 kilometer.
“Kalau bercakap mengenai marathon, sejujurnya saya belum pernah cuba lagi tapi saya ada simpan hasrat untuk sertai acara itu tahun depan.
“Insya-Allah saya akan cuba buat full marathon tapi di mana dan bila itu saya belum tahu lagi, doakan ya,” katanya kepada Gempak.
Hariz berkata demikian ketika ditemui pada acara Gear Up For Asics Meta: Time: Trial With Hariz Hamdan, baru-baru ini.
Hariz yang dilantik sebagai duta Asics Malaysia ini juga turut meluahkan rasa gembira kerana dapat meluangkan masa melakukan aktiviti sihat bersama rakan-rakan dan juga media.
“Acara ini sebenarnya hanya fun run antara saya dan kawan-kawan. Saya sukakan larian, jadi bila saya tengok Instagram, saya nampak ramai kawan-kawan suka melakukan aktiviti yang sama.
“Jadi dari situ saya terfikir untuk melakukan acara ini bersama mereka dan juga media. Hanya 5km sahaja, untuk suka-suka dan secara tak langsung kita juga dapat meluangkan masa melakukan aktiviti sihat,” ujarnya.
Dalam perkembangan lain, Hariz bakal muncul dalam siri premium Astro Originals iaitu Xchange dan bergandingan bersama pelakon hebat, Rosyam Nor.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Sukan

Olimpik Paris 2024: Botswana Cuti Separuh Hari Rai Kemenangan Pingat Emas Sulung Hadiah Dari Letsile Tebogo

gempak
10/08/2024
12:30 MYT
Botswana mengisytiharkan cuti umum setengah hari untuk meraikan pingat emas Olimpik pertamanya berikutan kemenangan Letsile Tebogo dalam acara pecut 200m akhir lelaki dalam Sukan Olimpik Paris 2024.
Hiburan

X-Change: Ikut Plot & Karakter, Hariz Hamdan Akan Terus Lakonkan Babak ‘Daring’

gempak
27/07/2024
02:55 MYT
Pelakon Hariz Hamdan menyatakan akan sentiasa mempertimbangkan untuk melakonkan mana-mana babak dalam drama yang memerlukan dirinya untuk membuat aksi ‘daring’.
Hiburan

“Saya Tak Pernah Keluarkan Kenyataan ‘Jilat’, Babak Itu Hanya Sekadar Cium Kaki” - Hariz Hamdan

gempak
24/07/2024
02:55 MYT
Pelakon Hariz Hamdan tampil menjelaskan mengenai tajuk sebuah artikel yang mengatakan dia melakukan babak ‘menjilat kaki’ aktres senior Farah Ahmad dalam drama Astro Original berjudul X-Change yang mengundang kecaman netizen.
Hiburan

“Babak Itu Jijik…” - Hariz Hamdan Akui Sukar Lakukan Aksi Cium Kaki

gempak
05/07/2024
13:12 MYT
Pelakon baharu, Hariz Hamdan mengakui dia perlu mencium kaki pelakon senior, Farah Ahmad demi menjayakan babak dalam drama terbaru Astro Original berjudul X-Change.
Hiburan

Hariz Hamdan Dibenci Kerana Farouk, Ada Makcik Siap Marah Lepas Makan - “ Dia Duduk Sebelah, Pandang-Pandang Lepas Tu…”

gempak
03/07/2024
00:58 MYT
Pelakon, Hariz Hamdan mengetahui dirinya dibenci gara-gara membawakan watak Farouk dalam drama Bunga Salju.