Pengarah, Syafiq Yusof melahirkan rasa terharu atas sambutan luar biasa penonton terhadap filem aksi arahannya iaitu Sheriff: Narko Intergriti yang sedang sedang ditayangkan di pawagam.

Sheriff trending

Syafiq menerusi menyatakan rasa penghargaan itu menerusi hantaran di Platform X baru-baru ini.

Menurut Syafiq, akhirnya dia sendiri dapat merasai karyanya menjadi trending di media sosial selepas 10 filem yang dihasilkan sebelum ini.

“Akhirnya, selepas lebih 10 filem, dapat jugak merasa trending! #Sheriff #DemamSheriff,” tulisnya.
Coretan Syafiq tersebut kemudiaannya mendapat perhatian netizen dan rata-ratanya memberikan kata-kata semangat buat anak kepada pengarah terkenal, Yusof Haslam itu.

Antara komen yang diterima adalah:

“Tahniah bro, teruskan berkarya secara bebas. Moga berjaya juga di filem-filem akan datang!”

“Tahniah Fiq… Mantap filem Sheriff,”

BERITA TRENDING: SHERIFF: Raih RM35.3 Juta, Filem Arahan Syafiq Yusof Ini Kini Filem No. 1 Dengan Kutipan Tertinggi Tahun 2024


Terdahulu, filem Sheriff terus melakar sejarahnya dalam industri perfileman negara dengan meraih kutipan RM35.3 juta dalam tempoh 11 hari tayangan rasmi, dan sekali gus menjadikan filem terbitan Skop Productions dan Astro Shaw sebagai filem nombor satu kutipan tertinggi bagi tahun 2024 di Malaysia.

BERITA TRENDING: “Abang Ada Golden Touch Macam Papa…”- Sayu Luahan Syafiq Yusof, Netizen Mohon Jangan Give Up!


Sebelum ini, Syafiq pernah membuat ciapan mengenai filem arahan abangnya, Syamsul Yusof iaitu Mat Kilau Kebangkitan Pahlawan di Twitter sehingga menarik perhatian netizen.

Ciapan sayu itu seolah-olah melambangkan luahan perasaan Syafiq terhadap hasil karyanya sebelum ini.



Sinopsis:

Sheriff menampilkan watak Nazri (Syafiq Kyle) iaitu seorang anggota polis dari Jabatan Narkotik yang merasakan masalah sindiket dadah Tony Ifrit semakin berleluasa.

Nazri berasa terdesak untuk menyelesaikan kes itu sendiri kerana Tony sering terlepas dari cengkaman undang-undang apabila melalui proses penghakiman.

Dalam masa yang sama, Sheriff (Zul Ariffin), seorang anggota daripada jabatan Integriti telah dihantar oleh pihak IGP untuk menyelesaikan kes 'Meth Killer' dan dia ditugaskan bersama