Tiada angin, tiada ribut, timbul gosip tentang seorang penyanyi, pelakon dan juga bekas anggota kumpulan wanita popular yang didakwa cuba mendekati pelawak, Shuib, selepas dia kehilangan isteri tercinta, Siti Sarah akibat jangkitan COVID-19 pada 9 Ogos lalu.

Mengakui terkejut dengan khabar angin berkenaan, Shuib atau nama sebenarnya, Shahmira Muhamad, 37, berkata, dia tidak tahu tentang dakwaan tersebut dan menafikan ada individu yang kini sedang cuba untuk mengenali dirinya dengan lebih dekat.

A post shared by Shuib Sepahtu (@shuibsepahtu)


“Saya tak tahu langsung... siapa ya? Allahuakhbar, saya tidak tahu. Sekarang ni, memang tiada mana-mana perempuan yang cuba mendekati saya,” katanya ketika ditemui pada majlis Indigital Music Nite di D’Empangan Udang Galah, Putrajaya semalam.

Shuib menambah, dia masih enggan memikirkan soal jodoh buat masa sekarang. Namun, ayah kepada empat cahaya mata itu tidak menolak jika suatu hari nanti, dia berjumpa dengan seseorang yang mampu untuk mengisi kekosongan hati.

“Soal jodoh saya tak berani nak cakap banyak, tentulah percaturan Allah SWT paling tepat. Saya tak akan tolak jodoh. Apa yang Allah berikan itu yang terbaik.

“Saya juga takkan cakap yang saya tidak akan berkahwin. Mungkin saya muda lagi, baru 37 tahun, anak ada empat orang. Tetapi, saya serahkan pada Allah SWT tentang masa depan, jodoh dan siapa yang saya akan berkawan.

“Namun jika ditanya untuk masa sekarang, saya belum bersedia lagi. Bukan apa, ada perasaan pelik yang akan datang apabila memikirkan soal ini. Bukannya saya takut, tetapi saya terfikir, apa perasaan dia di sana?” katanya jujur.

BACA: "Dekta Tidur Pagi Bergilir Jaga Dengan Daddy" - Shuib Syukur Ayash Tak Banyak Ragam, Perangai-Macam Siti Sarah

Dalam pada itu, Shuib berkata, jika sekalipun suatu hari nanti ada wanita lain yang bakal mengisi ruang hatinya, pelakon filem Abang Long Fadil 2 itu menjelaskan yang wanita pilihannya itu tidak boleh mempunyai persamaan dengan arwah isterinya.

“Sarah ada dalam kelasnya tersendiri. Lagipun, terpulang pada anak-anak. Kalau mereka suka, mungkin akan diteruskan. Jika mereka tidak suka, saya tidak boleh berbuat apa-apa. Anak-anak saya adalah keutamaan saya sekarang,” jelas Shuib yang turut bersetuju bahawa anak-anaknya yang kini sedang membesar perlukan kasih sayang seorang ibu.

Shuib dan arwah isterinya, mendirikan rumah tangga pada 26 Februari 2011. Mereka kemudiannya dikurniakan empat orang cahaya mata iaitu Uwais Alqarni, 10, Dzahira Talita Zahra, 8, dan Ariq Matin, 6, dan Ayash Affan yang kini berusia dua bulan.

***Untuk kemaskini berita terkini, cepat & mudah, langgan saluran Telegram Gempak!
Dah mengundi artis kegemaran korang di AME 2021? Klik banner di bawah untuk mengundi!