,
Laman Utama

Si Cantik Maudy Ayunda Ucap Selamat Tinggal Kepada Stanford University, Kenang Fasa Mengenal Diri

Faizal Saharuni
14/07/2021
12:55 MYT
Penyanyi dan pelakon popular Indonesia, Maudy Ayunda, 26, berkongsi berita gembira kepada peminat apabila berjaya menamatkan pengajian di Stanford University, California selepas dua tahun menimba ilmu.
Dan lebih membanggakan apabila dia yang memiliki 13.9 juta pengikut di Instagram itu berhasil merealisasikan kursus Joint Degree Program (JDP) - kombinasi dua program iaitu perniagaan dan pendidikan dilakukan oleh mahasiswa dalam tempoh sama.
Menerusi hantaran di Instagram miliknya, @maudyayunda, dia yang berpakaian serba hitam memuat naik gambar membawa pulang enam buah bagasi besar untuk pulang ke Indonesia.
“Pulang membawa koper-koper berisi barang-barang. Tapi bukan sekedar itu. Aku pulang berbekal pengalaman, begitu banyak pelajaran hidup, dan khususnya rasa lebih mengenal diriku. Until later, my second home,” tulis Maudy merujuk Standford University sebagai rumah keduanya.
Waktu sama, dia turut mengajak peminat untuk menonton sebuah video berjudul, My Stanford Graduation – What I Learned dimuat naik di akaun YouTube miliknya, Maudy Ayunda berkisar refleksi dua tahun di California, Amerika Syarikat (AS).
“Oh ya, videoku yang bercerita dan merenungkan dua tahun terakhir sudah keluar di YouTube. Bertepatan aku boarding pesawat.”
Merumuskan video berdurasi penuh 13.23 itu, Maudy berkongsi empat pengalaman personal semasa bergelar mahasiswa termasuk kompilasi momen menarik usai bergelar graduan dua jurusan.
“Saya belajar mengadaptasi diri, lebih hargai alam sekitar, mencari inspirasi daripada orang sekeliling dan bersyukur untuk setiap udara kita hirup,” kongsi Maudy gembira dengan fasa baru hidupnya.
Instagram: @maudyayunda
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Bunga Citra Lestari Minta Netizen Jangan Bandingkan Cara Nyanyian Mahalini, Acha Septriasa - “Semua Ada Karakter & Ciri Masing-Masing”

gempak
18/09/2024
13:55 MYT
Penyanyi Indonesia Bunga Citra Lestari tampil memberi pesanan buat rakan senegaranya iaitu Mahalini Raharja yang dikritik gara-gara merakamkan semula lagu hits Sampai Menutup Mata baru-baru ini.
Hiburan

Yayan Ruhian Tak Kejar Bayaran Tinggi, Akui Selesa Bekerja Di Malaysia Sebab Beto Kusyairy - "Persahabatan Lebih Besar Daripada Nilai Wang"

gempak
18/09/2024
09:55 MYT
Pelakon dan jaguh persilatan kelahiran Indonesia, Yayan Ruhian menjelaskan bahawa dirinya sanggup bekerja di Malaysia sekiranya disuruh bergandingan bersama Beto Kusyairy.
Viral

Penduduk Arak Guru Ngaji Separuh Bog*l, Rogol Anak Murid

gempak
16/09/2024
22:02 MYT
Seperti perumpamaan harapkan peger, peger makan padi, begitulah kes yang terjadi di Jawa Tengah, Indonesia ini.
Berita

Bapa Bakar Anak Hidup-Hidup Kerana Keluar Rumah Tak Minta Izin

gempak
16/09/2024
07:55 MYT
Perbuatan kejam itu dilakukan Iwan Hasan, 44, terhadap puterinya, MH, 13, ketika kejadian di kediaman keluarga itu di Kelurahan Kota Baru, Ternate Tengah, Maluku Utara di Indonesia pada Khamis lalu.
Hiburan

Tidur Di Pejabat, Baim Wong & Isteri Sudah Pisah Ranjang?

gempak
13/09/2024
23:55 MYT
Kisah rumah tangga Baim Wong dan isteri, Paula Verhoeven yang didakwa sedang retak menanti belah memang menjadi pemberitaan media hiburan Indonesia.