Sudah hampir dua bulan penyanyi dan pelakon Ayda Jebat menyambut kehadiran cahaya mata pertama, Ana Nayla. Pastinya, pelbagai rasa bahagia mendakap jiwa Ayda bersama suami tercinta, Nabil Mahir.

Sungguhpun bahagia menatap wajah zuriat kesayangan saban, namun, Ayda mengakui melalui fasa mencabar mengelolakan anaknya, apatah lagi ketika melalui proses berpantang.

“Jujurnya memang saya gembira dapat tengok anak, dapat main dengan dia dan dapat memanjakannya. Ibu mana di dunia ini yang tidak bahagia apabila sudah ada penceria dalam keluarga kan?

“Tapi disebabkan semua hal tentang anak saya cuba usaha untuk uruskan, berat badan saya pun turun dengan mendadak. Mungkin letih kut… Saya sendiri terkejut sebab saya tidak diet pun tapi berat turun..

“Tak sangka pula, sebab apa yang saya lakukan hanyalah jaga Ana, berpantang dan makan banyak! Mungkin juga sebab menyusu badan, sebab tu tahu-tahu berat terus turun sampai 45 kilogram!” katanya kepada Gempak.

Tambah Ayda, dia tidak kisah jika beratnya turun atau berasa penat, asalkan dia dapat sentiasa menghabiskan masa bersama dengan anaknya.

“Saya gembira habiskan masa dengan Ana, tak kisahlah penat sikit, asalkan kami dapat melihat anak setiap masa dan menguruskan keperluannya,” ujar Ayda lagi.

Dalam pada itu, Ayda turut berasa bersyukur dan bertuah kerana Nabil banyak membantunya menjaga anak.

“Kalau nak tahu, Nabil banyak jaga Ana. Memang kalau boleh semua hal tentang anak Nabil akan cuba settlekan. Most of the time pun Nabil yang jaga, dia suruh saya rehat… Tapi saya pula yang kurus!” katanya sambil tertawa.

Diusik bilakah dia akan kembali aktif dalam bidang lakonan dan nyanyian, Ayda berkata: “Mungkin tunggu sikit masa lagi sehingga saya betul-betul bersedia. Jika tanya Nabil, dia okay sahaja. Tapi saya rasa tunggu sedikit masa lagi,” tutup Ayda.

Ayda dan Nabil mendirikan rumah tangga pada 1 Januari lalu selepas mengikat tali pertunangan secara dalam talian pada 28 April 2020, ketika negara masih lagu dalam pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

Pasangan tersebut menerima kehadiran Ana Nayla pada 21 September lalu dan memperkenalkan cahaya mata mereka kepada umum secara rasmi seminggu kemudian.