Penyanyi Shakira saat ini sedang memecahkan rekod tayangan lagu baharunya di YouTube, Out of Your League dengan 63 juta tontonan dalam tempoh sehari.

Single tersebut bertambah hangat apabila ia dipercayai ditujukan buat mantan suaminya, pemain bola Gerard Pique yang curang dengan wanita berusia 23 tahun.

Hal itu malah dapat dihayati dengan jelas melalui bait bait lirik yang disampaikan dalam bahasa Latin.

Antaranya, Shakira menyindir Pique telah menurunkan tarafnya memilih perempuan muda berusia 20-an dan sanggup rumah tangga yang dibina bersamanya, seorang superstar.

‘Rolex for a Casio’ (Rolex kepada Casio) dan ‘A Ferrari for a [Renault] Twingo’ (Ferrari kepada Twingo’.

Meski tidak memberi sebarang respons mengenai dirinya disindir Shakira, tapi Pique membalas sindiran tersebut dengan cara tersendiri.

Sehari selepas single yang dihasilkan bersama bersama penerbit asal Argentina, DJ Bizarrap, Pique dengan selamba memandu kereta dari jenama Renault Twingo.

Kereta berwarna putih itu dianggarkan bernilai sekitar £8,000 atau RM37, 400.

Bukan melarikan diri sewaktu dirinya ‘tertangkap’ sedang parkir bersama kenderaan mewah lain di kawasan letak kereta di King's League, Pique malah melemparkan senyuman lebar kepada paparazi dan individu yang merakamkan video dan fotonya.

Shakira, 45, dan Pique bercerai pada tahun 2022 selepas lebih 10 tahun hidup bersama. Mereka memiliki dua orang cahaya mata.