Gara-gara nyanyian semula lagu hit Datuk Seri Siti Nurhaliza, Aku Bidadari Syurgamu, penyanyi yang sedang menempa nama, Aina Abdul terpalit dengan pergeseran pendapat peminat.

Meninjau ruangan komen di YouTube Aina Abdul, ada antaranya memberikan pendapat bahawa penyanyi itu tidak punyai jiwa untuk menyampaikan semula lagu Aku Bidadari Syurgamu.

Ada yang menganggap nyanyian Aina kedengaran menjerit-jerit berbanding Siti yang merintih.

Bagaimanapun, bagi yang lebih matang menyifatkan Aina memberikan rendisi baharu dan cara tersendiri menyampaikan lagu itu.

"Masing-masing ada kelebihan dan kekurangan yang perlu kita hargai dan terima," tulis salah seorang pengguna di YouTube.

Namun, bagi peminat Aina pula, ada yang melihat suara Siti kini berubah seiring kematangan usia, namun masih memuji keunggulan penyanyi nombor satu negara itu.

"Aku minat Siti juga tapi aku terima hakikat zaman ini bukan zaman dia. Faktor umur dan fizikal dah ubah suara dan suara asal dia pun sedap untuk lagu zaman itu je," tulis seorang pengguna di Twitter.

Bagaimanapun, Siti menerusi akaun Twitter rasminya memuji kehebatan Aina membawakan lagu Aku Bidadari Syurga itu.

"Terima kasih dik, sedap!" puji Siti.

Lagu nyanyian semula Aku Bidadari Syurgamu oleh Aina Abdul itu telah meraih tontonan hampir 100,000 kali di YouTube sejak dimuat naik pada Isnin.