Sebagai seorang ibu, sama ada bekerja dari rumah ataupun sebagai suri rumah sepenuh masa sememangnya memerlukan daya ketahanan yang kuat.

Apatah lagi hampir semua kerja terpaksa dilakukan sendiri termasuklah memasak, membersihkan rumah, menjaga anak dan lain-lain tugas seorang ibu.

Datin Diana Danielle memang diketahui seorang yang kuat bekerja. Namun dia sendiri mengakui bukanlah satu kerja yang mudah untuk membuat semuanya.

"When you try to work but this kid won't let you. Susahnya nak bagi tumpuan!" tulis Diana pada satu entri di Instagramnya.

"So much respect for work at home moms," tulis Diana lagi.

Menurut Diana, baru hanya 3 hingga 4 minggu dia bekerja dari rumah tetapi sudah berpusing-pusing dibuatnya dengan kerenah anak.

When you try to work but this kid wont let you! . . So hard to concentrate!!! So much respect for work at home moms. Baru 3-4 weeks D base at home for @organikabeauty pun dah pusing pusing dibuatnya dgn kerenah anak la hai, kurung dalam bilik air baru tau! ???‍♀️

A post shared by Diana Danielle (@dianadanielleb) on


"La hai, kurung dalam bilik air baru tau!" selorohnya.

Diana Danielle berkahwin dengan Dato Farid Kamil pada 3 November 2012 dan mereka dikurniakan dengan dua cahaya mata, Muhammad dan Nur Aurora.