,
Laman Utama

Stephen Chow Cari Pelakon Wanita Bintangi Shaolin Women’s Soccer, Edison Chen Tawar Diri

Maliah Surip
27/06/2023
13:45 MYT
Bagi generasi yang lahir pada tahun 80-an dan 90-an, filem Shaolin Soccer bukan asing bagi penonton.
Filem Hong Kong yang dihasilkan oleh Stephen Chow tu mengisahkan tentang lima sekawan yang menggunakan kepakaran dalam bidang seni pertahanan diri ke lapangan bola sepak.
Shaolin Soccer diterbitkan pada 2001 dan kini selepas 22 tahun, Chow mengumumkan akan menghasilkan versi terkini filem tersebut yang diberi judul Shaolin Women’s Soccer.
Menerusi perkongsian di Instagramnya, Chow yang meraikan ulang tahun ke-61 mengumumkan pencarian pelakon wanita untuk terbabit dalam naskhah tersebut.
“Ini adalah impian ulang tahun saya. Mahu menghabiskan banyak masa dengan wanita cantik, bijak dan athletic. Semua dialu-alukan (penyertaan). Lebih ramai lebih bagus,” tulisnya seperti dilaporkan South China Morning Post.
Perkongsian tersebut telah menarik minat ramai termasuk dalam kalangan pelaku seni termasuk aktor Daniel Wu, Myolie Wu, dan Edison Chen.
Edison Chen malah dilihat menawarkan diri untuk menjadi pelakon wanita dalam karya yang akan diusahakan Chow.
“Boleh saya jadi salah seorang wanita anda?”tulis Chen.
Shaolin Soccer yang turut dibintangi oleh Chow sendiri bersama bintang lainnya seperti Ng Man-tat, Vicki Zhao, Karen Mok dan Cecilia Cheung telah memenangi pelbagai anugerah dan menjadi fenomena peminat filem komedi.
Chow kali terakhir mengarahkan karya pada 2019 berjudul The New King Of Comedy.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Wah! Ruhainies Dapat Sejambak Bunga Lepas Balik Mahkamah

gempak
17/10/2024
23:40 MYT
Pulang daripada mahkamah selepas sebutan kes khalwat, pelakon sensasi Ruhainies berkongsi sepotong video menerima sejambak bunga.
Hiburan

Teruja Tonton Filem Biografi Rossa, Siti Nurhaliza Beri Bayangan Bakal Buat ‘Kejutan’ Sempena 30 Tahun Dalam Industri - “Mungkin Dapat Inspirasi, Bahan Semua Dah Kumpul..”

gempak
17/10/2024
21:55 MYT
Penyanyi nombor satu negara, Datuk Seri Siti Nurhaliza menzahirkan rasa teruja apabila dijemput untuk menghadiri malam gala tayangan perdana filem biografi ‘All Access To Rossa 25 Shining Years’.
Hiburan

Batik Corak Venom Curi Perhatian Netizen! - "Bangganya Dengan Batik Malaysia"

gempak
17/10/2024
18:53 MYT
Hebat anak Malaysia! Batik Malaysia mendapat perhatian dunia apabila seorang pelukis tempatan, Arif Rafhan Othman, berjaya mencipta sesuatu yang luar biasa dengan menggabungkan unsur tradisional dan moden.
Hiburan

Rossa Terharu Terima Sambutan Luar Biasa Di Tayangan Perdana Filem All Access To Rossa 25 Shining Years

gempak
17/10/2024
11:49 MYT
Diva pop Indonesia, Datuk Sri Rossa meluahkan rasa terharu dengan sokongan yang diterima sewaktu malam gala tayangan perdana filem dokumentari berjudul ‘All Access To Rossa 25 Shining Years’.
Hiburan

Rossa Buka Panggung Usanita Entertainment, Tampil Jadi Tetamu Talk Show Bersama Awal Ashaari!

gempak
16/10/2024
17:21 MYT
Penyanyi tersohor Indonesia, Datuk Seri Rossa telah dipilih sebagai selebriti pertama untuk merasmikan Usanita Entertainment, sebuah cabang terbaru di bawah Usanita Sdn Bhd yang komited memperkasa dan menaik taraf industri kreatif tempatan.
BorakSeeni