Temasya Piala Dunia Qatar 2022 baru melabuhkan tirai dengan Argentina akhirnya menumpaskan lawan sengitnya, Perancis lewat sepakan penalti yang dibuat setelah kedua dua pasukan gergasi itu terikat 2-2 sehingga akhir perlawanan.

Tentulah dua figura dari dua pasukan tersebut antara nama yang menjadi buah mulut di seluruh dunia, sekali gus trending dalam dunia maya.

Mereka adalah legenda Messi dari Argentina dan Kylian Mbappe yang menjadi ayam tambahan Perancis.

Di sebalik temasya tersebut, netizen Indonesia rupanya ‘cekap’ melihat kelibat Mbappe mirip seorang figura yang juga tak kurang terkenal di negara mereka.

Individu tersebut adalah suami selebriti dan ahli politik, Kris Dayanti iaitu Raul Lemos.

Ramai yang mengatakan gaya rambut dan wajah Raul sangat mirip dengan Mbppe. Malah kisah wajah seiras di antara Raul dengan Mbappe juga menjadi topik trending di Twitter.

"Raul Lemos is that you?" tulis @thitechakratana.

"Saya fikir cuma saya yang bilang Mbappe mirip Raul Lemos," tulis @emaknyatira.

"Saya masih tidak rela Mbappe dimiripkan sama Raul Lemos, tapi emak juga bilang mirip," tulis @thevirgoproject, lapor Kompas.

Sekadar informasi, Raul Lemos, 52, adalah seorang usahawan dari Timor Leste yang berkahwin dengan penyanyi Menghitung Hari itu pada Mac 2011.

Mbappe pula seorang pemain bola sepak Perancis berusia 23 tahun yang disifatkan banyak peminat sukan tersebut sebagai bakal legenda dalam arena itu.