Penyanyi yang juga bintang Gegar Vaganza lapan (GV8) Datuk Fazley Yaakob membidas kenyataan seorang individu yang meminta setiap isteri untuk sentiasa berhias demi suami tercinta.

Menerusi satu posting di Instagramnya, Fazley atau lebih mesra dengan gelaran 'Abang Asmara' itu bersetuju dengan 'kewajiban' tersebut, namun ia masih perlu ada batasnya.

"Wow ramai share tweet ni pada saya sejak semalam. Maaf, jumud (kolot) sangat pemikiran penulis ini.

"Memang betul isteri seeloknya berhias untuk suami di rumah, tetapi, kalau tak penat lah kan?

"Yakni, lepas jaga anak, basuh baju, memasak, cuci pinggan, bersihkan tandas, kemas katil, beli barang di pasar, siapkan homework anak-anak.

"Handle perangai mak mertua (kalau yang jenis mak mertua tak sporting), siram bunga and pokok kat luar, kemas beranda rumah, ini semua sebelum pergi office dan selepas balik office," katanya.

Jelasnya, kehidupan sebagai suami isteri perlu adil kerana perkahwinan adalah satu 'teamwork'.

"Jadi kalau isteri kat rumah tak bersiap, tetapi keluar dan rumah semua dijaga elok, dah kira hebat dah tu? Suami nak isteri berhias?

"Suami pun kenalah trim bulu ketiak, mulut jangan bau petai, rajin mandi, jangan asyik pakai kain pelikat bau kepam.

"Barulah adil kan? Perkahwinan ni is a teamwork. Bukan tanggungjawab salah seorang je.

"Setuju? Atau masih ramai yang jumud?," katanya.

Falzey berkata demikian sebagai membalas respon satu kenyataan pengguna Twitter.

Menurut pengguna tersebut, isteri perlu berhias cantik di rumah kerana suami sudah menyediakan segala kelengkapan berhias.

"Isteri berhias pi pejabat punyalah cantik, balik rumah berhias untuk suami pun malas. Walhal suami dah provide segala keperluan.

"Suami tak bagi isteri kawan dengan si fulan sebab suami tak suka. Si isteri degil pi berkawan dengan si fulan tu," tulis pemuda berkenaan.

A post shared by Dato' Fazley Yaakob (@fazleyyaakob)