Hiburan

Suhaimi Saad Hidap Sakit Mata Kronik, Guna Tongkat Untuk Berjalan - "Selain Hospital, Saya Teruskan Rawatan Tradisional"

Amri Hassan
05/11/2020
03:10 MYT
Bekas penyanyi kumpulan nasyid InTeam, Suhaimi Saad berdepan masalah kesihatan apabila menghidap sakit mata kronik sejak setahun lalu.
Kata Suhaimi, 40, dia memerlukan bantuan isterinya, Ina Naim dalam urusan harian ekoran masalah kesihatan yang menyebabkan matanya rabun.
"Saya mengalami masalah mata ini sejak tinggal di ibu negara lagi. Selain isteri, saya juga menggunakan tongkat untuk berjalan.
"Saya masih masih mendapatkan rawatan susulan di hospital selain meneruskan rawatan secara tradisional untuk mengubati mata ini," katanya kepada Kosmo! baru-baru ini.
Suhaimi yang menetap di Kelantan sejak tiga tahun lalu itu turut dibantu oleh keluarga angkat dalam urusan harian.
"Kami sekeluarga bahagia tinggal di Kelantan. Kami mempunyai keluarga angkat yang banyak membantu dan sentiasa memberi sokongan meskipun kami jauh daripada keluarga di Pahang dan Johor," tambahnya.

#layan

A post shared by Suhaimi Saad (@mosusofficial) on

Menurut Suhaimi, keempat-empat anaknya bersekolah di rumah (home schooling) dengan isterinya berperanan sebagai guru.
Selain itu Ina Naim juga bergelar peniaga barangan kosmetik dan pakaian secara dalam talian selain menerima tempahan menyediakan makanan bagi membantu menambah pendapatan keluarga.
Suhaimi dan Ina Naim dikurniakan empat cahaya mata iaitu Ehmad Hadie Elfardie, 12, Sallman El-Khoyri, 10, Phyrosh Elfadwah, 8, dan Nurlayla Elghufrony,6.
Sumber: Kosmo!
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Dikecam Tak Tangisi Pemergiaan Suhaimi Saad, Ina Naim; “Lainlah Kalau Suami Meninggal Dalam Keadaan Mati Katak Atau Buat Maksiat…”

gempak
29/06/2024
02:55 MYT
Ketabahan isteri kepada Allahyarham penyanyi dan bekas ahli kumpulan In-Team, Suhaimi Saad iaitu Ina Naim yang tidak menitiskan air mata ketika pemergian arwah menarik perhatian netizen.
Hiburan

Pesanan Akhir Arwah Suhaimi Saad Jadikan Ina Naim Kuat! - "Selama Ini Yang Menjaga Bukan Abang Tapi ..."

gempak
18/05/2024
15:35 MYT
Balu kepada Allahyarham Suhaimi Saad, Ina Naim berkongsi kenangan dan kata-kata akhir arwah suaminya sebelum menghembuskan nafas terakhir.
Hiburan

Inteam Abadikan Suhaimi Saad Dalam Lagu, Bersyukur Banyak Cerita Kebaikan Arwah Keluar Selepas Meninggal

gempak
23/03/2024
04:55 MYT
Kumpulan nasyid Inteam, berkongsi cerita tentang persahabatan mereka bersama Allahyarham Suhaimi Saad yang meninggal dunia pada 15 November lalu. Menurut Inteam, mereka bersyukur apabila pemergian Suhaimi dipenuhi dengan banyak cerita-cerita kebaikannya ketika masih hidup. “Kali terakhir kami menziarahi arwah Suhaimi, dia memang dah sakit
Hiburan

Harum Setangkai Doa Dedikasi Inteam buat Allahyarham Suhaimi Saad

gempak
10/01/2024
13:00 MYT
Berita pemergian Allahyarham Suhaimi Saad bekas anggota Inteam, pada November tahun lalu sudah pasti telah mengejutkan peminat industri muzik tanahair.
Laman Utama

“Miskin, Kaya, Semua Dia Bantu” - Ina Naim Dedah Arwah Suhaimi Saad Gemar Bersedekah, Tak Pernah Iri Hati

gempak
22/11/2023
09:55 MYT
Sedekahkan Al-Fatihah untuk arwah