Aktres jelita Mawar Rashid memaklumlan anak lelakinya Raden Muhammad Rafael, 2, gemar pergi ke sekolah biar pun baru hari kedua menjalani sesi persekolahan.

Menurut Mawar atau nama sebenarnya Wan Mawar Shaputri Wan Abdul Rashid, 26, anaknya sangat teruja untuk pergi ke sekolah sehingga tidak mahu balik ke rumah.

Menerusi laman sosial Instagram, Mawar berkongsi momen-momen comel Rafael sewaktu diambil dari sekolah petang semalam dan Kemudian menghantarnya ke sekolah pada pagi tadi.

“Rafael sangat look forward nak pergi sekolah. I cannot lah Rafael ni, excited nak pergi dan tak nak balik pulak tu.

“Dah la Mawar hantar full day tau. 8.30 pagi sampai 5.30 petang. Tapi semalam first day of school Mawar ambil pukul 4.30 petang sebab teacher suggest cause mostly budak nangis nak balik, tapi Rafael ni lain.

“Dia pulak yang tak nak balik semalam hahahaha. Today i akan ambil pukul 5.30 petang, nak tengok Rafael okay ke tak,” tulis Mawar di ruangan IG story miliknya.



Malah, isteri kepada Raf Yaakob ini turut berbangga dengan keletah anaknya kerana ini membuatkan dia boleh bekerja dengan perasaan berlapang dada.

“Mommy bukan main risau takut Rafael nangis kat school. Rupanya dia yang tak sabar nak pegi school. Boring kat rumah kot takde orang main dengan dia, mommy daddy busy cari rezeki.

Thank you Rafael buat mommy rasa tenang hati pergi kerja. So proud of you my son,” tulis Mawar lagi.

Sekadar info, Mawar mendirikan rumah tangga dengan Raf atau nama sebenarnya Raden Ahmad Faizal Yaakob pada November 2017.

Pasangan itu dikurniakan dua orang cahaya mata iaitu Raden Muhammad Rafael dan Raden Seri Rosabella Cinta yang kini berusia lapan bulan.

Raf juga dikurniakan dua cahaya mata iaitu Rayyan, 10, dan Raysaa, 5 tahun, hasil perkahwinan terdahulu.