Polis tidak menolak kemungkinan suspek terbabit kes pembunuhan Zayn Rayyan mempunyai rekod jenayah lampau termasuk kesalahan seksual.

Ketua Polis Selangor, Datuk Hussein Omar Khan memberi jaminan satu siasatan menyeluruh akan dijalankan pihaknya termasuk menjalankan semakan rekod jenayah membabitkan penduduk di kawasan berhampiran.

"Ia meliputi mass screening (tapisan besar-besaran) membabitkan data cap jari orang yang mempunyai rekod jenayah termasuk kumpulan yang terbabit dalam kesalahan seksual.

"Selain itu, mereka yang dalam perhatian pihak polis sama ada penduduk tempatan atau di luar kawasan, semua kita akan beri perhatian," katanya kepada pemberita.

Terdahulu media melaporkan, polis berharap kesan cap jari dan asid deoksiribonukleik (DNA) dipercayai milik suspek pembunuhan Zayn Rayyan dapat membantu mengenal pasti individu yang melakukan jenayah kejam itu.

Hussein berkata, keputusan ujian cap jari dan DNA dijangka diperoleh dalam tempoh dua ke tiga hari lagi diharap dapat membantu mengenal pasti suspek terbabit

HARIAN METRO