Ahli Parlimen Muar, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman mendedahkan yang beliau tidak mahu bercinta ketika zaman persekolahan kerana bimbang ibunya, Shariffah Mahani Syed Abdul Aziz mendapat tahu.

Memetik Sinar Harian, dia perasaan takut mula bercambah dalam diri selepas hubungan cinta abangnya, Syed Abdullah Syed Abdul Rahman dapat dihidu oleh ibunya yang turut bergelar guru kaunseling di sekolah.

Takut bercinta

“Ada satu cerita yang saya tidak akan lupakan. Saya dan Syed Abdullah bersekolah di sekolah yang sama dan pada ketika itu, ibu merupakan guru kaunseling.

ARTIKEL BERKAITAN: "Kesabaran Akan Bawa Ketenangan" - Syed Saddiq Beri Kata-Kata Semangat Buat Bella Astillah

“Ketika itu, abang bukan sahaja bercinta malah dia turut bertemu kekasih ketika waktu sekolah dan memberi wang sebanyak RM5 kepadanya,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika majlis pelancaran Buku Jalan Tegak di Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur (PBAKL) 2024 bertempat di Pusat Dagang Dunia Kuala Lumpur (WTCKL) pada Ahad.

ARTIKEL BERKAITAN: [VIDEO] Syed Saddiq Buktikan Boleh Main Badminton, Netizen Terhibur Amelia Henderson Tak Merasa ‘Smash’

Melanjutkan bicara, selepas ibunya mendapat tahu tentang hal tersebut, ibunya bertindak memanggil Syed Abdullah dan kekasih untuk tampil ke hadapan ketika perhimpunan pagi sekolah.

“Sebenarnya ibu tahu lebih awal, namun enggan mendedahkannya. Sehinggalah suatu hari ketika perhimpunan pagi sekolah, ibu panggil abang dan wanita ke hadapan minta kembali wang RM5 yang diberikan itu.

“Ketika melihat kejadian itu, saya benar-benar menanam hasrat untuk tidak bertemu kekasih atau bercinta ketika di bangku sekolah,” ujarnya.

Dalam masa sama, Syed Saddiq turut berkongsi cerita bahawa dia pernah panjat keluar pagar Maktab Tentera Diraja (RMC) kerana mahu belajar menjadi seorang pembahas terbaik.

ARTIKEL BERKAITAN: [VIDEO] Syed Saddiq Dedah Tabiat Pelik Di Panggung Wayang - “Saya Pakai Hoodie, Pakai Mask…”

Menurutnya, tindakan itu dilakukan susulan kekangan waktu yang dibenarkan oleh pihak RMC untuk pelajar keluar.

Panjat pagar

Tambah bekas Menteri Belia dan Sukan itu, panjat pagar sekolah turut dilakukan oleh rakan-rakannya yang lain.

“Kami panjat pagar bukan mahu berfoya-foya tetapi mahu mengikuti pertandingan perbahasan peringkat universiti.

“Walaupun kami masih sekolah menengah tetapi orang ingat kami pelajar dari Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM) kerana mengenakan uniform tentera,” ujarnya.

Sumber: Sinar Harian

Korang dah tengok filem pilihan nombor satu di GSC, The Experts?

Kalau belum, filem tempatan pecah panggung ini masih mendominasi pawagam tanah air. Jom, tonton The Experts di pawagam berhampiran korang hari ini.