,
Laman Utama

Tak Boleh Buat Kenduri Aqiqah Sebab Covid-19, Shukri Yahaya Hantar Wakil Urus Di Mekah - "Selamat Dah Dua Ekor Kambing Untuk Anak Bujang"

Zulaikha Yusof
19/02/2021
12:00 MYT
Pelakon Shukri Yahaya, 33, akui merancang untuk mengadakan majlis aqiqah anak lelakinya, Maleeq Miqayl yang berusia tujuh bulan sama seperti anak sulungnya, Aaira Ameena, 5.
Susulan pandemik Covid-19, Shukri atau nama sebenarnya Mohd Shukri Yahaya terpaksa melupakan hasratnya itu.
"Kesian Maleeq Miqayl lahir pada zaman pandemik ni, sebab Shuk tak boleh nak buatkan untuk dia aqiqah macam kakak dia, ada kenduri semua tu lah," tulisnya.
Tidak ingin menangguhkan lagi, pelakon drama 7 Hari Mencintaiku 2 mewakilkan pihak Aqiqah Centre untuk menguruskan aqiqah Maleeq di Mekah.
"Tapi dua hari lepas Shuk berhubung dengan @aqiqahcentredotcom untuk dia buatkan aqiqah Maleeq di Mekah, hari ini mereka bagi bukti yang mereka dah tunaikan tanggungjawab tu.
"Ya Allah cepatnya! Sayang, Tya Adnan selamat dah dua ekor kambing untuk anak bujang kita, alhamdulillah," tulisnya lagi.
Perkongsian yang dibuat menerusi Instagram Stories pada Selasa lalu turut memuat naik rakaman video ketika urusan dijalankan.
Shukri mendirikan rumah tangga dengan Tya Adnan pada 20 November 2015 di Masjid Mizan Zainal Abidin, Putrajaya.
Hasil perkahwinan itu, mereka dikurniakan sepasang cahaya mata.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Hafiz Mahamad Tampil Beri Penjelasan Video Kaabah, Siap Buat Lakonan Semula Nak Bagi Faham - “Apabila Awak Sentuh Tentang Islam, Saya Sebagai…”

gempak
06/08/2024
05:26 MYT
Hafiz Mahamad akhirnya tampil memberi penjelasan berhubung sepotong video tular memaparkan kekecohan ketika mahu mencium hajar aswad sehingga didakwa mempermainkan agama.
Berita

Hidap Kanser, Hasrat Warga Emas Meninggal di Tanah Suci Termakbul

gempak
28/06/2024
03:01 MYT
Warga emas, Abd Wahab Ramli, 60, yang meninggal dunia di Tanah Suci pada Selasa lepas kerana menghidap kanser periampullary tahap empat pernah menyuarakan hasrat untuk meninggal dunia di Mekah.
Viral

Penduduk Dakwa Gua Safarwadi Boleh 'Tembus' Ke Mekah

gempak
22/06/2024
08:55 MYT
Sebuah video yang memaparkan orang ramai membanjiri sebuah gua yang dinamakan Safarwadi Pamijahandi di Tasikmalaya, Jawa Barat menjadi tular selepas tersebarnya dakwaan bahawa gua berkenaan dapat 'menembusi' laluan ke Mekah.
Berita

Anak Terima Baik Hasrat Bapa Mahu Meninggal Dunia Di Tanah Suci

gempak
20/06/2024
14:52 MYT
Dia anak bongsu daripada lapan adik beradik. Sibuk bekerja, sukar cuti kerana tugas sebagai askar, Fazrihin Bawi, 27, asalnya menolak untuk jadi pengiring bapanya, Bawi Solek, menjadi tetamu Allah bagi musim ini, walaupun diminta berkali-kali oleh bapanya itu.
Hiburan

Video ‘Throwback’ Momen Shuib Bersama Siti Sarah Di Mekah Buat Netizen Rindu – “Sampai Hari Ini Tengok Balik Arwah, Air Mata Laju Saja”

gempak
18/06/2024
01:55 MYT
Perkongsian pelawak Shuib yang memuat naik video mengimbau kembali momen ketika berada di Mekah bersama Allahyarham isterinya, penyanyi Siti Sarah mengundang rasa sebak dalam kalangan wargamaya.