,
Laman Utama

Tak Boleh Relate Dengan Orang Ada Masalah Kewangan, Netizen Sekolahkan Individu Di Platform X - “Komitmen Berbeza, Keperluan Berbeza”

Gempak
19/12/2023
12:55 MYT
Dengan keadaan ekonomi sekarang, rakyat Malaysia kebanyakannya berhati-hati ketika berbelanja demi kelangsungan hidup.
Bagaimanapun, menerusi satu perkongsian oleh seorang individu di Platform X, dia menerangkan bahawa dirinya sentiasa berduit dan tidak mempunyai sebarang masalah kewangan.
“I tak boleh relate bila orang cakap “tunggu gaji masuk baru boleh jalan-jalan” sebab I sentiasa ada duit.
“I rancang kewangan dengan baik. Simpanan I sekarang cukup untuk hidup selesa selama enam bulan jika menganggur,” tulis individu itu. Akan tetapi, entri yang dibuat individu itu tidak disambut baik oleh warganet di mana rata-ratanya merasakan tidak semua orang bernasib baik dari segi kewangan.

BERITA TRENDING: Belanja Warga Asing Aiskrim & Yogurt, Lelaki Dapat Pujian Warganet

“Alhamdulillah abang ada kelapangan rezeki sebegitu. Tapi tak bermaksud orang lain tak pandai urus kewangan. Komitmen berbeza, keperluan keluarga berbeza,”
“Kenyataan sebegini rupa sekadar berkongsi dengan kawan-kawan sama career level okay lah. Tapi kalau dah kongsi dekat umum, dah ada baur-baur merendahkan-rendah,”
“Moga Tuhan tidak ‘menampar’ kamu dengan apa yang kamu bicarakan.”
Sekadar info, hantaran tersebut mendapat lebih 6 ribu tanda suka dan 4 juta tontonan di Platform X.
Sumber: Platform X
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

“Pernah Kena Marah Dengan Mak Sebab Tertinggal Botol Kat Sekolah” - Netizen Mula Kongsi Kenangan Miliki Tupperware

gempak
19/09/2024
09:25 MYT
Nama bekas plastik dan produk dapur terkenal iaitu Tupperware hangat diperkatakan di media sosial selepas ada dakwaan mengatakan jenama itu bakal memfailkan permohonan muflis minggu ini.
Hiburan

"Elak Andaian Cetus Spekulasi Cerai Fazura, Fattah" - Pengurus

gempak
19/09/2024
02:30 MYT
Sejak Fazura memfailkan perceraian terhadap suami, Fattah Amin pada Jumaat lalu, ramai peminat yang mengikuti kisah rumah tangga pasangan selebriti tersebut.
Gaya Hidup

#FoodiesLife: Tak Perlu Keluar KL, Nasi Kandaq Festival 2.0 Kembali Hujung Minggu Ini! Mai Serbu Lekaih

gempak
18/09/2024
15:00 MYT
Nasi Kandaq Festival kembali untuk edisi kedua tahun ini dengan menghimpunkan pelbagai legenda utama nasi kandar di seluruh Malaysia.
Hiburan

Bunga Citra Lestari Minta Netizen Jangan Bandingkan Cara Nyanyian Mahalini, Acha Septriasa - “Semua Ada Karakter & Ciri Masing-Masing”

gempak
18/09/2024
13:55 MYT
Penyanyi Indonesia Bunga Citra Lestari tampil memberi pesanan buat rakan senegaranya iaitu Mahalini Raharja yang dikritik gara-gara merakamkan semula lagu hits Sampai Menutup Mata baru-baru ini.
Viral

Terpalit Dalam Kes Eksploitasi Agama & Kanak-Kanak, Ini Latar Belakang Syarikat GISB!

gempak
18/09/2024
13:25 MYT
Sejak beberapa hari lalu, kecoh tentang syarikat Global Ikhwan Services & Business Holdings (GISB) yang didakwa melakukan eksploitasi terhadap agama dan kanak-kanak.