Perkongsian PU Amin atau nama sebenarnya Mohamad Amirul Amin Maula Lokman Hakim di Instagram miliknya benar-benar menyentuh perasaan.

PU Amin berkongsi kisah Adik Adib yang mempunyai kelainan upaya tapi sangat hebat dan berbakat membaca Al-Quran.

"Adik Adib ni hebat. Dia diuji dengan cacat penglihatan. Tak dapat melihat dunia. Wajah ibu ayah tak dapat lihat. Tapi dia kuat. Dia buktikan dia juga ada bakat membaca Al Quran.

"Dulu orang buta ni ketinggalan, takut, tak confidence dengan diri sendiri, hari ni Allah muliakan mereka. Allah anugerahkan bakat dan keyakinan untuk gagah salam hidup ini," tulis PU Amin pada entri yang dimuatnaik dengan sekeping gambar Adik Adib.

PU Amin memohon semua sama-sama berdoa semoga Adik Adib berjaya dalam pertandingan membaca Al-Quran.

"Sebak dan Sedih hati ni, ramai orang buta yang sungguh-sungguh baca Al-Quran. Mereka tetap senyum dan ceria.

"Ya Allah dengan keberkatan Al-Quran, Kau gantikan matanya kelak di Akhirat. Adib mulia sebab matanya terhindar dari melihat maksiat di muka bumi ini," tulis PU Amin lagi.

Adik Adib ni hebat . Dia diuji dengan cacat penglihatan . Tak dapat melihat dunia . Wajah ibu ayah tak dapat lihat . Tapi dia kuat . Dia buktikn dia juga ada bakat membaca Al Quran.. . Dulu orang buta ni ketinggalan , takut , tak confidence dengan diri sendiri , hari ni Allah muliakan mereka . Allah anugerahkan bakat dan keyakinan untuk gagah salam hidup ini.. . Kita doakan sama sama Adik Adib ya . Moga dia akan berjaya dalam pertandingan membaca Al Quran . Sebak dan Sedih hati ni , ramai orang buta yang sungguh sungguh baca Al Quran . Mereka tetap senyum dan ceria.. . Ya Allah dengan keberkatan Al Quran , Kau gantikan matanya kelak di Akhirat . Adiib mulia sebab matanya terhindar dari melihat maksiat di muka bumi ini.. . Adib Hebat!

A post shared by PU Amin (@pencetusummah_amin) on


Adik Adib bakal mengikuti Tilawah Al-Quran yang akan berlangsung di Hatyai dan memohon supaya didoakan segalanya dipermudahkan. Adib Hebat!