Pelakon dan pengacara Uyaina Arshad, 27, mendedahkan dia tidak pernah merancang untuk bekerja dalam industri lakonan.

Walaubagaimanapun, Uyaina atau nama sebenarnya Saidatul Naseha Uyaina percaya dengan aturan Allah yang telah disusun untuk dirinya.

"Saya adalah seorang anak kampung yang berasal dari Kuala Kangsar, Perak. Tak pernah terfikir akan bekerja di hadapan kamera, satu frame dengan orang-orang hebat dalam bidang pengacaraan dan lakonan.

"Tapi saya yakin percaturan Allah itu indah. Mesti ada hikmah kenapa saya dibawa ke dalam bidang ni walaupun saya belajar jurusan lain masa dekat universiti dulu," tulisnya di Instagram (IG).

Sementara itu, pemegang Ijazah Sarjana Muda Undang-Undang mengingatkan supaya tidak berasa bersalah sekiranya tidak bekerja sama dengan bidang yang dipelajari dulu.

"Buat adik-adik yang baru dapat result UPU, mungkin ada yang suka dan mungkin jugak ada yang tak suka dengan course yang adik-adik dapat.

"Tapi jangan risau! Tak ada ilmu yang sia-sia. Dan tak salah pun untuk tak kerja dalam bidang yang kita belajar dulu.

"Yang penting, kita dapat berdikari sendiri, berbakti kepada orang tua dan jadi orang yang berguna kepada masyarakat," tulisnya lagi.

Saya adalah seorang anak kampung yang berasal dari Kuala Kangsar, Perak. Tak pernah terfikir akan bekerja di hadapan kamera, satu frame dengan orang2 hebat dalam bidang pengacaraan & lakonan.. . Tapi saya yakin percaturan Allah itu indah. Mesti ada hikmah kenapa saya dibawa ke dalam bidang ni walaupun saya belajar jurusan lain masa dekat universiti dulu. . Buat adik2 yang baru dapat result UPU, mungkin ada yang suka & mungkin jugak ada yang tak suka dengan course yang adik2 dapat. Tapi jangan risau! Tak ada ilmu yang sia2. Dan tak salah pun untuk tak kerja dalam bidang yang kita belajar dulu. Yang penting, kita dapat berdikari sendiri, berbakti kepada orang tua & jadi orang yang berguna kepada masyarakat ? Ok? ? #UyainaArshad

A post shared by UA (@uyainaarshad) on


Kini, Uyaina sedang sibuk penggambaran untuk drama Perempuan Tanpa Dosa arahan Michael Ang bersama barisan pelakon hebat yang lain antaranya Kamal Adli, Uqasha Senrose, Yusuf Bahrin dan ramai lagi.