Pengacara tersohor, Datuk Aznil Nawawi berkongsi foto bersama ratusan pelindung muka atau 'face shield' yang disediakan buat para petugas barisan hadapan ketika berhadapan pandemik COVID-19.

Menurut Aznil atau mesra disapa sebagai Pak Nil, dia dan ahli keluarganya telah menyediakan face shield secara konsisten sejak kebelakangan ini.

"Terus kami satu keluarga istiqomah sediakan face shields ini untuk frontliners, rumah kami pun dah bentuk kilang tapi ini bukan masa nak bermegah rumah cantik nak raya!" tulis Pak Nil di Instagram.

Pak Nil turut meletakkan tanda pagar #kitajagakita #kitamestimenang #teampaknil bagi mengakhiri ruangan kapsyen.



Perkongsian itu kemudiannya mendapat perhatian dari para pengikut Pak Nil di ruangan komen.

Rata-rata mereka memuji usaha murni pengacara kesayangan mereka itu.

Terus kami satu family istiqomah sediakan face shields ini untuk frontliners. Rumah kami pun dah bentuk kilang tapi ini bukan masa nak bermegah umah cantik nak raya!! Kita Kena Menang Bergaya!!! #kitajagakita #kitakenamenang #teampaknil

A post shared by Datuk Aznil Hj Nawawi (@aznilnawawihm) on


Sebagai rakyat Malaysia, mari kita bersama-sama bersikap positif dalam mematuhi Perintah Kawalan Pergerakan dari kerajaan.

Semoga wabak COVID-19 dapat dihapuskan dalam tempoh masa yang singkat.

Apapun, sentiasa utamakan penjarakkan sosial, kebersihan tangan dan lakukan semua langkah yang mampu mencegah penularan COVID-19, kita mesti menang!