Penyanyi Salima Habibi menyelar tindakan segelintir individu yang bertindak menyebarkan rakaman video anggota bomba yang terkorban dalam misi menyelamat baru-baru ini.

Tegas Salima, perbuatan menyebarkan video berkenaan tidak perlu dan orang ramai perlu menghormati perasaan keluarga mangsa.

"Kalau saya, saya takkan sanggup video cara orang saya sayang meninggal dunia ditayang sana sini.

"Saya tak nampak keperluan video itu disebarkan.

"At least for now, keluarga mangsa masih sangat bersedih. Yang meninggal dunia sudah pergi takkan kembali tapi keluarga mereka hidup.

"Kita doakan mereka tabah dan ditingkatkan darjat atas musibah ini," tulisnya di ruangan Instastories.

??? Al Fatihah... . Sebelum sebar fikir dahulu...

A post shared by Salima (@salimahabibi) on


Memetik laporan Astro Awani, malam Rabu lalu, enam anggota bomba dari Pasukan Penyelamat Di Air (PPDA) JBPM Selangor lemas dalam operasi SAR mangsa lemas di sebuah lombong di Taman Putra Perdana.

Dalam kejadian itu kesemua anggota terbabit dilaporkan lemas ketika mencari seorang remaja 17 tahun yang dipercayai terjatuh dalam lombong tersebut.

JBPM Selangor dalam satu kenyataan memaklumkan, kesemua pegawai tersebut berjaya dinaikkan namun disahkan meninggal dunia oleh pasukan perubatan meskipun bantuan pernafasan kecemasan (CPR) telah dilakukan.

Mereka yang terkorban ialah Mohd Fatah Hashim, 34 tahun; Izatul Akma Wan Ibrahim, 31 tahun; Mazlan Omarbaki, 24 tahun; Yahya Ali, 25 tahun; Adnan Othman, 33 tahun; dan Muhammad Hifdzul Malik Shaari, 25 tahun.