Umum mengetahui yang nama pelakon Meerqeen mula meroket naik selepas drama Melur Untuk Firdaus yang menggandingkannya bersama Anna Jobling meraih respons positif dalam kalangan penonton.

Sejak dari itu, peminat sering mahukan mereka bersama, tidak kira apa pun projek yang ingin diusahakan pada masa depan.

Menurut Meerqeen, sungguhpun perkara tersebut merupakan hal yang normal, namun, sebagai pelakon, dia turut terbuka untuk bergandingan dengan pasangan pelakon lain selain Anna Jobling.

“Sebagai seorang pelakon, kita kena cuba berkerja dengan pelbagai pelakon dan pelbagai karakter. Tak semestinya kena berlakon dengan Anna sahaja. Tapi bergantung pada watak itu juga. Kalau sesuai dengan diri saya, saya terima.

“Tapi it is what it is. Chemistry dengan Anna memang sangat luar biasa. Walaupun orang tak faham apa yang kita berdua buat, tapi mereka dapat rasa. Susah nak cakap saya nak lari daripada berlakon dengan Anna.

“Tapi walau macam mana pun, saya tetap akan berlakon dengan orang lain juga sebab ini kerja saya,” katanya kepada Gempak.

Meerqeen ditemui pada acara Viu Upfront 2023 yang diadakan di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur baru-baru ini.

Bercerita mengenai perkembangan terkini, Meerqeen berkata, dia ada menerima tawaran berlakon dari Indonesia, tetapi masih belum masanya untuk dikongsikan kepada peminat.

Undi bintang digital dan content kegemaran anda di dalam carta mingguan Gempak Most Wanted 2022 di sini. Anda juga boleh membuat pencalonan baharu untuk carta mingguan seterusnya. Selamat mengundi!