Tindakan pelakon, Hafidz Roshdi menyerang isterinya, Nurul Shuhada Mat Shukri mengundang rasa marah netizen.

Disebabkan itu juga netizen mencadangkan pihak produksi atau mana-mana stesen televisyen memboikot artis bermasalah itu.

Rata-ratanya meluahkan rasa geram dan berpendapat pelakon yang mempunyai sikap buruk dan melakukan keganasan terhadap wanita atau isteri seperti itu wajar digam daripada berlakon.

Netizen juga berpendapat sekiranya tidak diambil tindakan, perkara seperti itu juga akan memberikan tanggapan buruk terhadap industri hiburan tanah air.

Malah perkongsian seorang individu yang dikenali sebagai Khairul Hakimin Muhammad di Facebook ini juga turut bersetuju dengan coretannya.

“Wajib cancel Hafidz Roshdi. Beliau tak wajar menjadi idola, ikon, artis atau apa sahaja bawaan imej di mana-mana layar, tv, pawagam atau streaming mana-mana termasuk media sosial,” tulisnya.

Manakala komen netizen pula adalah:

“Setuju 100%… Harap produser Malaysia jangan bagi job dekat dia... Walau sesiapa yang ada kelakuan tidak bermoral, jangan bagi job,”

“Betul! Buat macam negara Indonesia. Kalau artis tu ada buat perangai, banned je dari stesen TV atau radio,”

“Setuju… Harap semua producer cakna hal ni. Biar dia sedar diri,”

“Setuju… Tak elok sangat untuk jadi ikutan orang gitu. Contoh yang tidak baik,”

Terdahulu, kemelut rumah tangga Shuhada bersama Hafidz semakin kronik apabila keluarganya mengesahkan dia ditumbuk tiga kali oleh pelakon itu selepas berlaku pertengkaran.

Keluarga Nurul Shuhada turut mendakwa wanita itu ditumbuk tiga kali pada bahagian muka selepas berlaku pertengkaran.

Hafidz dan Nurul Shuhada mendirikan rumah tangga pada 30 April 2016 dan dikurniakan dua cahaya mata iaitu Humairah, 6 dan Umar, 2.

Hafidz melafazkan cerai terhadap Nurul Shuhada melalui panggilan telefon di hadapan keluarga masing-masing pada 22 Februari lalu.

Shuhada memfailkan proses pengesahan lafaz cerai di Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam pada 28 Februari lalu.

Dalam perkembangan lain, polis memanggil Hafidz yang dilaporkan menumbuk isteri dalam kejadian di Kawasan Rehat dan Rawat (R&R) Sungai Buloh, awal pagi Khamis lalu.