Kisah orang ketiga dalam rumah tangga menjadi bualan ramai, apatah lagi ia membabitkan golongan pesohor industri seni.

Bagi penyanyi Syamel, berwaspada adalah pilihan terbaik baginya demi mengelakkan hal yang sama terpalit dalam rumah tangganya bersama Ernie Zakri.

BERITA TRENDING: Tidak Ada Yang Lebih Bijak, Bella Failkan Cerai Kali Kedua Buat Aliff Aziz

“Saya tiada nasihat dan tips sebab saya pun baru berumah tangga tak sampai 5 ke 10 tahun pun lagi. Apa yang saya boleh kongsikan adalah sentiasa beringat dalam menjalani kehidupan seharian kita sebagai suami isteri.

“Setiap hari ada cabaran baru, jadi setiap kali apa yang keluar di luar sana akan sentiasa menjadi peringatan buat saya dan Ernie supaya kami sentiasa berwaspada dan berusaha sekeras-kerasnya untuk menjamin masa depan yang baik buat kami berdua,” kongsinya kepada Gempak.

Ditanya cara menjaga diri apabila bekerjasama dengan artis wanita, jelas Syamel hal itu berbalik pada kawalan dirinya sendiri.

“Sebagai seorang penyanyi, saya menggunakan platform ini sebagai punca mencari rezeki. Sebelum kahwin pun, sebagai seorang lelaki ada batas-batas yang perlu saya jaga.

“Perkara itu saya teruskan sehingga lepas kahwin, jadi InsyaAllah kalau tiada apa-apa yang melampaui batas, tiada masalah untuk saya bekerjasama dengan artis wanita,” katanya.

Sekadar info, Syamel telah mendirikan rumah tangga bersama penyanyi, Ernie Zakri sekitar Mac 2021.

Pasangan itu dikurniakan seorang cahaya mata perempuan, Nur Khawla Soleha yang kini berusia dua tahun.