Mula menjadi perhatian semenjak memenangi gelaran sebagai Dewi Remaja untuk tahun 2009/2010 dan kini, Neelofa telah pun berjaya bukan sahaja dalam bidang lakonan dan pengacaraan malahan juga bidang pernigaan yang diceburinya.

Ternyata penampilan Neelofa seringkali menjadi bualan ramai peminatnya yang menggangap dia seorang yang berani untuk mengetengahkan pelbagai fesyen dengan tona warna pakaian yang menarik ketika berada di khalayak ramai.

Fesyen yang diketengahkan oleh Neelofa sering dianggap berbeza daripada orang ramai kerana dia berani untuk mengenakan pelbagai rekaan pakaian yang menarik dengan mengentengahkan kombinasi warna yang mencolok mata.

Beritkut merupakan tiga rekaan pakaian menarik yang digayakan oleh Neelofa dengan tona warna yang berani. Neelofa juga seorang yang bijak menggayakan aksesori seperti telefon pintar, beg tangan dan kaca mata hitam kini lebih mudah dengan OPPO F9 yang memberikan tiga pilihan warna cerun (gradient colour) iaitu Sunrise Red, Twilight Blue.

Sunrise Red merupakan warna gradient merah dan unggu manakala Twilight Blue pula mengabungkan warna hitam dengan biru. Penggunaan warna yang berubah dari bahagian atas ke bawah memberikan keunikan di dalam pasaran yang dipenuhi peranti yang menggunakan warna yang sekata.






Ternyataapa yang dilakukan oleh Neelofa akan menjadi ikutan pengikutnya terutama daripada fesyen sehingglah penggunaan telefon pintar pilihan miliknya iaitu OPPO F9.


Oppo F9 dilengkapi dengan fungsi VOOC Flash Charge yang memberikan 5 minit pengecasan, 2 jam panggilan.

OPPO merupakan syarikat pengeluar pertama yang memperkenalkan teknologi pengecasan voltan rendah iaitu 5V4A yang dipanggil VOOC Flash Charge.

Dalam keadaan menggunakan telefon pintar sambil mengecas, OPPO VOOC Flash Charge boleh memberi pengecasan empat kali lebih pantas berbanding dengan ‘Qualcomm Quick Charge 3.0’. Pengecasan pantas pada perantiini mempunyai lima lapisan perlindungan serta dilengkapi dengan ciri keselamatan yang tinggi untuk mereka yang suka bermain permainan di telefon pintar. Keselamatan VOOC Flash Charge ini telah dipertingkatkan oleh keselamatan yang tinggi iaitu kepada DPM (defect per million), maksudnya ia hanya mempunyai satu defect dalam million.



Sejak memperkenalkan telefon pintar R15 Pro, OPPO berani mengunakan warna unik and fesyen dalam design OPPO, Untuk OPPO F9, menggunakan tona warna berlainan dan juga menambahkan corak bunga pada badan belakang smartphone.

OPPO F9 juga didatangkan dengan rekaan 6.4 inci skrin dilengkapi notch kecil dibahagian atas yang dikenali sebagai ‘waterdrop screen’ yang mana takukan pada skrin OPPO F9 ini adalah seperti jatuhan air terjun.

Selain itu, skrin paparan OPPO F9 akan mempunyai nisbah skrin kepada rangka yang amat tinggi iaitu 90.3%. Rekaan notch tersebut menempatkan kamera hadapan pada peranti tersebut dan mempunyai sensor tersembunyi di bawah skrin.

OPPO F9 di lengkapi oleh 16MP+2MP DwiKamera Belakang dengan memberikan mod portrait (Portrait Mode) yang serupa fotografi studio serta mempunyai 5 kesan bagi menghasilkan gambar dengan kesan bokeh tahap professional.
Manakala kamera hadapan OPPO F9 dilengkapi oleh 25 MP dengan fungsi AI Beauty 2.0 yang mampu memberi kepuasan kepada semua orang yang sering mengambil swafoto dengan lebih natural dan sempurna.


Oppo F9 juga mempunyai mode HDR, membolehkan anda mengambil selfie dalam keadaan gelap ataupun overexpose, AR Sticker pula boleh memberikan effect yang comel jadi anda tidak payah menggunakan apps seperti Snapchat. AR Sticker sekarang boleh digunakan dalam gambar, video dan juga GIF.

Dapatkan sekarang Oppo F9 di pasaran dengan 6GB RAM dan 64GB ROM,dua pilihan warna pada harga RM 1,399.00. Oppo juga masih mengekalkan harga yang sama walaupun pelaksanaan cukai SST telah dimulakan pada awal September lalu.

Beralihlah pada Oppo F9 sekarang dan sesuaikan warna telefon pintar dengan pakaian anda sama seperti seorang selebriti popular.