Pelakon Tasha Shila mendedahkan sebahagiann kepalanya pernah botak gara-gara keguguran rambut yang banyak selepas melahirkan anak pertamanya, Raes Zander pada tahun 2021.

Tasha beritahu Gempak, ketika itu dia sangat sedih dan ‘down’ sehingga kurang keyakinan diri kerana menganggap rambut mahkota dirinya.

“Selepas bersalin anak pertama itu saya memang terkejut bila rambut banyak gugur. Saya sedih sampai menangis kerana rambut saya botak di bahagian kiri dan kanan, ia amat mengerikan.

“Suami saksi semua itu dan turut bersimpati serta memberi sema ngat kepada saya kerana saya sudah kurang keyakinan diri lagi-lagi untuk keluar rumah.

“Mana taknya, saya anggap rambut itu mahkota diri dan bila jadi macam tu saya jadi sedih dan bila nak keluar saya hanya mengenakan topi untuk sorokkan kepala yang semakin botak ketika itu,” katanya kepada Gempak.

Tasha ditemui selepas pelancaran produk tonik rambut NYLA Beauty keluaran terbaharu daripadanya di sbeuah hotel di Kuala Lumpur baru-baru ini.

Tasha memberitahu dengan sokongan suaminya, dia tekad untuk mengatasi masalah itu dengan mengeluarkan produk melebatkan rambut serta mengurangkan rambut gugur dengan NYLA Beauty.

“Tak lama lepas bersalin anak pertama, saya mula bimbang apabila dapat tahu pregnant anak kedua dan macam-macam bermain dalam fikiran.“Antara sebab-sebab kehilangan rambut selepas bersalin adalah perubahan hormon, faktor jiwa. Maklumlah baby menangis risau, kurang tidur, kurang zat dan recovery lepas pantang penting juga.“Semasa saya pregnant kali kedua saya memutuskan utk menghasilkan toni rambut hasil formula saya sendiri.

“Alhamdulillah, kelahiran kedua post partum masih lagi gugur rambut tetapi anak rambut saya tumbuh dengan cepat kerana saya amalkan NYLA Hair Tonic pagi dan malam,” kongsinya lagi.

NYLA Beauty merupakan jenama penjagaan rambut yang diasaskan oleh Tasha Shilla, kini telah muncul dengan pengenalan produk sulungnya yang direka khas untuk ibu dan anak-anak.

A post shared by NYLA by Tasha Shilla (@nylabeautyofficial)

View this post on Instagram

A post shared by TASHA SHILLA (@tashashilla)