Usahawan, penyanyi dan pelakon Datuk Seri Aliff Syukri tampil lagi dengan lagu raya terbaharu tahun ini berjudul Kepelak Kelepuk Raya.

Menerusi sepotong video teaser lagu rayanya yang dimuat naik di Instagram, hampir kebanyakan komen yang ditulis netizen menunjukkan rasa kurang senang terhadap penampilan tiga penari lelaki dalam muzik video itu.



Kata netizen, penampilan penari lelaki yang bersongkok namun mengenakan pakaian yang kurang bersesuaian serta pergerakan tarian 'vogue' yang meliuk lentok seakan-akan mencabar budaya dan agama Islam.

"Rosak habis dah, tarian mengarut tapi pakai songok. Memang Dato' minta dikecam.

"Macam beruk mat yeh penari aku tengok.

"Apa ni, penari macam tu. Bulan Ramadan ni Dato',. Cukup-cukuplah pening tengok Sajat. Matlamat tak menghalalkan cara, risau Allah murka bila kita reda dengan kejahilan. Maafkan saya menegur.

"Untung ada orang tu tak payah puasa sebab syarat sah puasa kena berakal.

"Menari eloklah pakai baju yang elok, tarian tradisi. Mesti cantik.

"Ya Allah tolonglah jangan rosakkan keindahan dan kesopanan lagu raya. Lagu raya sepatutnya penuh sopan santun lagi pakaiannya, bukan macam tu," tegur beberapa pengguna di Instagram.

Untuk rekod, Aliff Syukri pernah menggunakan khidmat penari sama untuk muzik video raya tahun lalu berjudul Lala Raya.

Sehingga artikel ini ditulis, teaser lagu raya Kelepak Kelepuk Raya telah dihujani lebih 4,000 komen dan 25,000 tanda likes.