Dua hari lalu viral di Twitter apabila satu video pendek wanita yang bergelar Cleopatra menunjukkan cara memasak di Twitter dengan caption "Saya berniat untuk memasak bagi anak-anak tahfiz. Tahfiz mana yang dicadangkan untuk saya".

Baca: Aik Masuk Udang Dulu Baru Tumis Cili? Masakan Cleopatra Dikecam Netizen!

Namun Cleopatra atau nama sebenarnya Nur Fathiah Syazwan Shaharuddin mempertahankan videonya itu dengan memberitahu Twitter hanya membenarkan dua minit video sahaja yang boleh dikongsi.

"M (I'm) amazed by the amount of Masterchefs on Twitter. Sila tengok video penuh di saluran YouTube saya sebelum anda mengutuk. Twitter hanya benarkan dua minit video sahaja untuk di post.

"Kepada yang mengutuk cara saya memasak, saya nak panggil 20 orang untuk saya masakkan dan anda sendiri adili sakit perut atau tidak," tulisnya di akaun Instagram.

Assalamualaykum. M amazed by the amount of Masterchefs on Twitter. Kindly watch the full video on my YouTube channel sebelum anda mengutuk. Twitter limit me to post the video just for 2 minutes. https://www.youtube.com/channel/UCG9Ym5lqJpAc1dsr5uD6uvg (search for Cleo Cleopatra) Kepada yang mengutuk cara saya memasak, M calling for 20 people for me to cook for you and judge yourself sakit perut atau tidak.

A post shared by Cleopatra (@cleopatra_x3) on


Sebelum itu, dalam entri Cleopatra di Instagramnya, dia menyatakan bahawa dia tidak akan memaafkan orang yang melabelkan dirinya sebagai 'pondan'.

Sambil berkongsi gambar dia sedang hamil, Cleopatra memberitahu dia tidak pernah digelar sedemikian seumur hidupnya hanya kerana dia dikatakan mempunyai niat jahat untuk menjatuhkan menteri (Belia dan Sukan).

“Selama hidup saya, teknik solekan saya tetap sama dan saya tidak pernah dipanggil pondan. Tetapi sejak hari difitnah transgender beberapa bulan lepas hanya kerana niat jahat untuk jatuhkan menteri, saya dilabelkan pondan sampai ke hari ini.

“Saya tidak akan maafkan sesiapa dan saya tidak akan lupakannya. Kita jumpa di padang masyar,” tulis Cleopatra lagi.

M mentally down. This is me when I was pregnant to my Princess @astreanova , makeup by MUA. Political Coordinated Attack - Saya difitnah LGBT dan sampai dilabelkan “Pondan”. Selama hidup saya, my makeup technique remains the same, and I am never been called as “Pondan” all my life, light of heavy makeup by MUA for work purposes or even when I attended events before this. Tetapi sejak hari difitnah transgender beberapa bulan lepas hanya kerana niat jahat untuk jatuhkan Menteri, saya dilabelkan “Pondan” sampai ke hari ini dan every time netizen lihat saya, pemikiran netizen will automatically see me as “Pondan”. I will never forgive anyone of you and I will never forget this. Kita jumpa di padang masyar.

A post shared by Cleopatra (@cleopatra_x3) on


Gambar beliau bersama Syed Saddiq tular melalui media dan mencetus tanda tanya selepas wanita berkebaya hadir mesyuarat di Kementerian Belia dan Sukan.
>
Baca: "Dia Wanita Sejati & Ada Dua..." - Syed Saddiq Perjelas Isu Transgender Cleopatra

Netizen pada mulanya menganggap Cleopatra sebagai pembantu peribadi Syed Saddiq, dan tidak kurang juga melabel wanita tersebut sebagai pondan atau transgender.