Penyampai radio Shuk Sahar secara rasmi digantung perkhidmatannya menjadi deejay di stesen Hot FM berkuat kuasa pada Isnin (25 Januari 2021).

Pengumuman itu disampaikan oleh pihak pengurusan stesen radio Hot FM yang mengesahkan bahawa perkhidmatan penyampai radio dengan nama sebenar Mohammad Shukri bin Mohamed Sahar digantung serta merta.

"Penggantungan sementara perkhidmatan Shuk sebagai penyampai radio adalah untuk memberi ruang kepada pihak pengurusan untuk melakukan siasatan dalaman tentang isu beliau yang sedang tular di media sosial," tulis kenyataan yang diberikan kepada pihak media sebentar tadi.

Mereka turut mengatakan perkembangan terkini penggantungan Shuk akan diumumkan oleh pihak pengurusan Hot FM selepas siasatan dalaman selesai.

Sejak beberapa hari lalu, nama Syuk menjadi hangat selepas isterinya, Rossalennah Natassyiah Asshaferah mendedahkan suaminya kembali curang.

Shuk didakwa curang buat kali kedua dengan wanita sama yang pernah menimbulkan suasana tak harmoni dalam rumah tangga mereka sebelum ini, Fara Salleh.

Melalui kemas kini yang dibuat Rossalennah, dia mendakwa telah 'menangkap' Shuk di kediaman wanita itu baru baru ini namun terpaksa pulang dalam keadaan hampa selepas suaminya tidak keluar dari rumah tersebut.

Dakwaan Rossalennah bagaimanapun dinafikan oleh Fara termasuk isu baling kasut dan mencabar wanita itu membuat laporan.

Sejak kemelut curang Syuk beredar, media sosial juga menjadi hangat dengan pelbagai meme dan sindiran mengenai lelaki curang, lelaki tak hensem dan sebagainya sehingga ada yang tak rasa bersalah membandingkan wajah dan fizikal Shuk dengan beberapa selebriti tempatan lain.