Pelakon dan penyanyi terkenal, Nur Fazura mengakui terkejut apabila namanya menjadi trending nombor satu di platform media sosial Twitter semalam.

Kata Fazura dia tidak mengetahui puncanya sehingga dimaklumkan oleh teman-teman mengenainya dan kemudian memeriksanya sendiri.

“Sejujurnya, semalam seharian saya cuti dan memang sibuk menjaga Fatima di rumah dan tak tengok sangat telefon.

“Saya terkejut bila diberitahu nama saya trending di Twitter,” katanya.

Fazura berkata demikian ketika ditemui pada majlis meraikan anak-anak yatim Pertubuhan Kebajikan dan Pendidikan Cahaya Kasih di Suria Pusat Konvensyen Kuala Lumpur (KLCC), pagi tadi.

Majlis yang mendapat kerjasama baik daripada penaja utama, syarikat Bata Malaysia itu adalah sempena meraikan anak-anak yatim tersebut menerusi persiapan sambutan hari raya tidak lama lagi.

Semalam, isu yang melanda selebriti terkenal, Neelofa secara tidak langsung menyebabkan nama Fazura sohor di laman Twitter hari ini.

BACA: Isu ‘Burger Moreh’, Neelofa Mahu Bantu Bayarkan Kompaun Abe Burger

Ciapan Fazura di Twitter mengenai lemang menjadi trending apabila menerima ulang ciap lebih 25,700 kali oleh pengguna media sosial tersebut.

“Saya ingat ciapan mengenai lemang yang dimuat naik semalam yang menjadi puncanya. Saya fikir adakah saya salah bual mengenai lemang itu atau salah taip ayatnya.

“Tapi semalam, memang saya teringin nak makan lemang lemak-lemak masin. Itu makanan kegemaran saya,” katanya.

“Saya memang tak baca pasal perkara lain. Awalnya memang saya fikir orang jadikan saya bahan jenaka sebab ciapan lemang, itu saja,” katanya.
Nama Fazura trending bukan disebabkan sebarang kontroversi tetapi berkaitan tindakan netizen yang berang dengan kadar hukuman diterima Neelofa akibat melanggar prosedur operasi standard Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat.

Selain itu, mereka juga tidak berpuas hati dengan hantaran Neelofa yang menyatakan bahawa dia mahu menjamah burger sebagai hidangan moreh walaupun posting itu telah pun dipadamkan.