,
Hiburan

Ternampak Mahluk Halus Ketika Sedang ‘Shooting’, Wafariena Lebih Rela Berdiam Diri - “Masa Mereka Guna Darah Palsu, Benda Itu Muncul…”

Asyraf Roslan
28/10/2024
15:55 MYT
Pelakon, Wafariena akui dia pernah ternampak mahkluk halus sewaktu menjalani pengambaran telefilem Budak Pedamping di Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI).
Namun, menurut pemilik nama Wafariena Roslan, dia memilih untuk berdiam diri ketika berhadapan dengan situasi tersebut kerana ingin memberi fokus kepada krew dan pelakon lain.
“Pernah ada satu babak, ketika mereka sedang menggunakan darah palsu, benda itu memunculkan diri.
“Namun saya memilih untuk tidak memberi tahu kepada mereka, kerana nanti mereka akan takut dan mereka tidak akan boleh perform dekat situ. Lebih-lebih lagi mereka yang sedang menjalankan babak itu.
“Saya kalau nampak saya akan diam sahaja, pernah sebelum ini kena kacau, kena ikut tapi selalunya kalau di set pengambaran saya lebih memilih untuk diam sahaja,”katanya kepada Gempak.
Pelakon yang popular dengan drama 7 Hari Mencintaiku ini juga menyatakan bahawa dia sering mengamalkan ayat kursi bagi melindungi diri.
Pada masa sama, Wafa juga menyatakan dia tidak kisah untuk menerima tawaran berlakon untuk sebarang naskah yang bergenre seram.
“Saya tak pernah nak tolak job apa pun walaupun job tu cerita yang seram, paranormal. Saya tak akan pernah tolak,” tambahnya.
Selain Wafa, antara pelakon yang menjayakan telefilem Budak Pedamping adalah Idan Aedan, Fimie Don,Syafie Naswip dan Puteri Sarah.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Merinding...Suara Zara Zya Tiba-Tiba Bertukar Jadi Garau Masa Sebut Perkataan 'Iblis'

gempak
01/10/2024
13:55 MYT
Pelakon Zara Zya baru-baru ini berhadapan dengan situasi mistik apabila dirinya secara tiba-tiba menyebut perkataan 'iblis' dengan suara yang garau.
Filem

Buat Pemujaan Dalam Kondo, Ada Yang Aktif Dalam Talian… Ini Kisah Bomoh Tempatan Yang Pernah Menggemparkan Seluruh Negara

gempak
19/09/2024
16:55 MYT
Perbomohan merupakan salah satu ikhtiar manusia untuk mencari kesembuhan dan menyelesaikan masalah.
Filem

Paling Seram Dan Mendebarkan, Ini Filem-Filem Berkisarkan Dukun Yang Pernah Menghantui Penonton

gempak
18/09/2024
18:55 MYT
Tidak dinafikan filem genre seram seperti syirik menarik untuk ditonton kerana sering memaparkan babak-bakak di luar kotak.
Hiburan

Siap Bersilat Satu Bilik, Pegang Keris ‘Ghaib’, Janna Nick Kongsi Semula Momen Ashraf Muslim Buang Sakanya - “Saya Tak Percaya..”

gempak
24/08/2024
05:55 MYT
Pelakon, Janna Nick tampil menceritakan semula momen mistik yang dialami dirinya sewaktu ketika dahulu.
Berita

Diminta Hantar Makanan Ke Balai Polis, Pelanggan Rupa-Rupanya...

gempak
22/08/2024
14:55 MYT
Seorang penghantar makanan Thailand menempuh detik seram apabila menerima pesanan daripada seorang pegawai polis yang sudah meninggal dunia.
Anmum