Turki adalah satu tempat yang sentiasa menjadi tarikan ramai pelancong kerana keunikan seni bina serta keindahan pemandangan negara tersebut.

Namun jika anda mahu ke negara timur tengah biasanya anda perlu stopover atau melakukan persinggahan sehingga lebih 20 jam di Istanbul sebelum menyambung perjalanan.

Transit lebih 20 jam mungkin satu masa yang agak panjang jika ia berlalu begitu sahaja namun jika anda terbang dengan Turkish Airlines anda mungkin mendapat kelebihan yang berbaloi.

Bayangkan jika anda penumpang kelas ekonomi atau kelas perniagaan dengan Turkish Airlines anda akan menikmati penginapan secara percuma di Istanbul!

Percutian anda pasti akan lebih menarik kerana Turkish Airline menawarkan penginapan di hotel bertaraf 4 dan 5 bintang di Istanbul secara percuma ketika anda transit ke destinasi terakhir.

Jadi apa tunggu lagi? Jika anda mahu ke Turki gunalah perkhidmatan penerbangan dari Turkish Airlines untuk menikmati tawaran hebat ini.

Sementara itu, jika anda merancang untuk ke Istanbul, Sedunia menawarkan pakej-pakej menarik untuk anda berkunjung ke destinasi ini!

Turki

Dapatkan pakej 5 hari 4 malam dengan Bursa Tour jika anda mahu melawat tempat-tempat seni bina dan bersejarah di Istanbul seperti di Topkapi Palace, Spice Bazaar, Roman Hippodrome, Grand Bazaar. Malah menerusi pakej ini juga anda akan berpeluang melawat masjid-masjid di sana seperti Green Mosque, Grand Mosque, Green Tomb dan membeli belah di Silk Market.

Selain itu, anda juga boleh memilih Turkey Heritage Tour selama 8 hari 7 malam untuk ke Istanbul. Mereka akan bawa anda melawat tempat-tempat seni bina dan bersejarah di Istanbul seperti di Topkapi Palace, Spice Bazaar, Roman Hippodrome, Grand Bazaar. Selain itu anda boleh menikmati pemandangan indah di Pamukkale atau dikenali dengan Cotton Castle dan seterusnya ke banggunan bersejarah seperti Ancient City of Hierapolis, Konak Square. Malah anda juga berpeluang ke kota cinta Cappadocia dengan emalwat tempat-tempat seperti Underground city, Pasabag Valley, Uçhisar village. Terakhir sekali anda akan di bawa melawat masjid terlama Kursunlu Mosque Complex yang dibina pada tahun 1525 oleh Mustafa Pasha.

Dapatkan juga pakej 8 hari 7 malam dengan Muslim Tour kerana menariknya menerusi pakej ini anda akan menaiki Hot Air Balloon di Cappadocia serta berjalan di Salt Lake serta Underground City. Selain itu anda juga boleh melawat tempat-tempat seni bina dan bersejarah di Istanbul seperti di Topkapi Palace, Spice Bazaar, Roman Hippodrome, Grand Bazaar. Malah menerusi pakej ini juga anda akan berpeluang melawat masjid-masjid di sana seperti Green Mosque, Grand Mosque, Green Tomb dan membeli belah di Silk Market.

Menariknya menerusi tiga pakej di Istanbul ini anda boleh mendapatkan poongan harga sehingga 50 peratus jika anda membawa bersama pasangan kedua dan bukan itu sahaja pasangan ketiga yang mengikuti rombongan itu akan travel secara percuma.

Sementara itu terdapat satu lagi pakej untuk ke Istanbul iaitu 6 hari 5 malam dengan Istanbul Bursa Canakkale Edirne. Menerusi pakej ini anda akan dibawa melawat tempat-tempat seni bina dan bersejarah di Istanbul seperti di Topkapi Palace, Spice Bazaar, Roman Hippodrome, Grand Bazaar. Melawat Edirne seperti Masjid Selimiye dan merentasi jambatan berjsearah serta melawat Sarayici di mana Sutan Murat Il’s Old Palace. Kemudian anda akan dibawa menaiki kereta ke Gallipoli, di mana menjadi tempat bersejarah yang popular enyaksikan perlawanan ketika WWI. Malah menerusi pakej ini juga anda akan berpeluang melawat masjid-masjid di sana seperti Green Mosque, Grand Mosque, Green Tomb dan membeli belah di Silk Market.

Peru

Jika anda ke Peru, dapatkan pakej 7 hari 6 malam dengan pakej Essence Of Peru. Menerusi pakej ini anda ke Lima dengan melawat daerah Miraflores dan San Isidro, Main Square di mana presiden istana, Archbishop’s Palace dan Cathedral. Kemudian ke Aquan Calientes dan pergunungan Machu Picchu. Selain itu anda akan dibawa melawat ke Cusco termasuk penerbangan tempaan untuk ke Sacred Valley.


Morocco

Ha jika anda ke Morocco atau Maghribi anda boleh cuba pakej 8 hari 7 malam Nature & Favous of Maorroco. Menerusi pakej ini anda akan dibawa ke Casablanca untuk menikmai keindahan seni bina luaran Hassan 11 Mosque, Mohamed V square, United Nations, membeli belah di Central Market, ke sector Habbous dan ke kawasan Anfa.


Selain itu anda boleh ke Fez untuk menerokai kebudayaan banda Morocco. Di sana anda akan dibawa ke Medival Medina, Medersasa, Masjid Karaouine, serta Nejjarine Fountain yang popular.
Hari berikutnya anda akan dibawa ke Marrakesh ke tempat-tempat menarik seperti Saadian, Koutoubia, Bahia Palace dan Menara Gardens.

Jadi jangan tunggu lama lama, ambil kesempatan sempena Matta Fair ini and dapatkan tawaran hebat hanya di Sedunia Travel!

Untuk pakej menarik lain boleh layari http://www.gempak.com/etravelfair/Agensi/Sedunia%20travel
atau ke laman web www.seduniamattafair.com atau hubungi 03-2142 0222 sekarang untuk mendapatkan maklumat lanjut yang lebih terperinci tentang pakej menarik ini! Anda juga boleh hantar e-mel ke [email protected] untuk lakukan tempahan.