Pelakon Anita Baharom enggan mengambil serius mengenai cakap nakal netizen yang mempersoalkan tindakannya mendirikan rumah tangga biarpun belum setahun bergelar ibu tunggal.

Kata Anita, 39, perkahwinan yang dibina bersama suami, Engku Isyamuddin sama sekali tidak melanggar hukum Agama. Malah dia turut mendapatkan pandangan daripada beberapa pihak terlebih dahulu sebelum membuat keputusan.

“Bagi saya perkahwinan yang kami bina ini langsung tidak melanggar hukum. Untuk apa nak takut dengan cakap orang. Saya dan suami buat perkara yang sepatutnya dan menghalalkan hubungan kami itu lebih baik.

“Kami berdua lebih tahu diri kami macam mana. Malah kalau ikut hukum hakam pun tiada salah. Tiada juga dalil yang kata kalau tak cukup setahun bergelar ibu tunggal itu berdosa untuk bernikah.

“Alhamdulillah segala keputusan diambil bukan daripada saya sendiri, saya minta pendapat ahli keluarga terdekat dan saudara mara juga.

“Mereka kata hubungan baik elok dipercepatkan, tak baik ditangguh. Itu yang bagus dan lebih afdal,” ujarnya kepada Gempak.

Anita berkata demikian usai dia melangsungkan pernikahan bersama Engku Isyamuddin dalam sebuah majlis yang berlangung di Dewan Bizmilla Hall, One City, Subang Jaya pada Khamis.

Dalam masa sama, ibu kepada tiga cahaya mata itu berharap agar perkahwinan keduanya itu mampu menjadikan dirinya seorang isteri dan ibu yang lebih baik.

“Ini merupakan dunia baru untuk saya, ibaratnya Allah beri peluang kedua kepada saya agar menjadi yang lebih baik.

“Saya berazam untuk menjadi isteri yang lebih mithali dan ibu yang baik kepada anak-anak. Termasuk juga anak-anak suami.

“Pengalaman yang lepas sudah cukup indah untuk saya, tapi dengan perkahwinan yang kedua ini saya harap akan menjadi lebih baik dan bertambah indah lagi, Insya-Allah,” tambahnya.

Terdahulu, Anita sah bergelar isteri kepada Engku Isyamuddin yang juga seorang bapa tunggal kepada lapan cahaya mata selamat dinikahkan oleh abang pengantin perempuan, Zulkifly Baharom.

BACA: Anita Baharom Selamat Bernikah, Pilih Dudah 8 Anak Sebagai Suami

Untuk rekod, Anita pernah mendirikan rumah tangga bersama Mohd Ismadi Ismail pada 2006 dan dikurniakan tiga orang cahaya mata iaitu Syifa Dhia Nurina, Mohamad Dhia Iskandar dan Mohamad Dhia Mikail.

Bagaimanpun, Ismadi dilaporkan meninggal dunia pada 1 Januari 2022 akibat penyakit kencing manis.

Manakala, ini merupakan perkahwinan keempat bagi Engku Isyamuddin selepas berpisah dengan kesemua bekas isterinya.